امیر قطر:

مواضع و کمک‌های ایران در زمان مشکلات را فراموش نمی‌کنیم

 امیر قطر گفت: ما هیچ‌گاه مواضع و کمک‌های ایران در زمان مشکلات را فراموش نمی‌کنیم. «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» عصر یکشنبه بعد از دیدار با حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در نشست خبری در مجموعه تاریخی- فرهنگی سعد آباد در جمع خبرنگاران اظهارداشت: از رییس جمهور و جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران برای […]

 امیر قطر گفت: ما هیچ‌گاه مواضع و کمک‌های ایران در زمان مشکلات را فراموش نمی‌کنیم.

«شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» عصر یکشنبه بعد از دیدار با حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در نشست خبری در مجموعه تاریخی- فرهنگی سعد آباد در جمع خبرنگاران اظهارداشت: از رییس جمهور و جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران برای استقبال خوبی که از ما داشته‌اند تشکر کنم.

وی ادامه داد: دیدار و ملاقات خیلی خوب و مفیدی را با آقای روحانی داشتم. در مورد روابط دو کشور صحبت شد. روابط دو کشور روابط بسیار ویژه ای است که برای گسترش هرچه بیشتر این روابط باید تلاش کنیم. توافق کردیم که ارقام و اعدادی را در زمینه تبادل تجاری و گردشگری هدف قرار دهیم و تلاش کنیم به این ارقام برسیم.

امیر قطر با بیان اینکه رابطه ما با جمهوری اسلامی ایران رابطه تاریخی است، افزود: اگرچه مراحل و تحولات زیادی را شاهد بوده و دوره‌هایی را داشتیم که در رابطه با مسایل صحبت کرده ایم. همواره این کانال‌ها و راه‌ها حتی در زمانی که اختلافاتی داشتیم، برای ارتباط باز بوده است.

وی افزود: از موضع جمهوری اسلامی ایران در سالهای اخیر به ویژه در زمانی که ما تحت محاصره بودیم، تشکر می‌کنیم چرا که این مواضع، ‌مواضع بسیار خوبی بود که به ما و ملت قطر کمک کرده و تمامی تسهیلات را سریع در اختیار ما قرار دادند. آسمانشان و همه امکاناتشان را سریع در اختیار ما گذاشتند. مواضع و کمک هایی که نمی‌شود به هیچ طریق آن را فراموش کرد و ما آن را ارج می نهیم و از شخص رییس جمهور و جمهوری اسلامی تشکر می‌کنیم .

شیخ تمیم ادامه داد: سفر من به ایران در زمان بسیار حساسی انجام شد و در منطقه در زمان بسیار حساسی انجام می شود. با آقای رییس جمهور توافق کردیم که راه حل تمامی مسایل بحران‌ها و مشکلات و تنها راه حلی که وجود دارد گفت و گو است.

امیر قطر گفت: من در این سفر از رییس جمهور برای سفر به قطر دعوت کردم که ایشان به من وعده دادند که این سفر را در آینده‌ای نزدیک انجام خواهند داد.
شیخ تمیم بن حمدآل ثانی امیر قطر ظهر امروز با استقبال رضا اردکانیان وزیر نیرو وارد تهران شد و در مجموعه تاریخی- فرهنگی سعدآباد مورد استقبال رسمی رییس جمهوری قرار گرفت.
به گفته علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاعر سانی دفتر رییس جمهوری، امیر قطر قرار است با رهبر انقلاب اسلامی هم دیدار کند.
وی امروز همچنین با علی لاریجانی ریس مجلس شورای اسلامی دیدار خواهد کرد.