حجت الاسلام "محمد تقی رهبر" مشاور فرهنگی رئیس مجلس شورای اسلامی :

مقابله با بدپوششی فقط وظیفه نیروی انتظامی نیست

مقابله با بدپوششی فقط وظیفه نیروی انتظامی نیست/ لزوم تحقیق و تفحص مجلس از عملکرد ۲۶ دستگاه در حوزه عفاف و حجاب/رد پای مافیای فرهنگی در ترویج بدپوششی مشاور فرهنگی رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از مبارزه با بدپوششی بر عهده نیروی انتظامی است گفت: ۲۶ دستگاه در این حوزه مسئولیت دارند […]

مقابله با بدپوششی فقط وظیفه نیروی انتظامی نیست/ لزوم تحقیق و تفحص مجلس از عملکرد ۲۶ دستگاه در حوزه عفاف و حجاب/رد پای مافیای فرهنگی در ترویج بدپوششی
مشاور فرهنگی رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از مبارزه با بدپوششی بر عهده نیروی انتظامی است گفت: ۲۶ دستگاه در این حوزه مسئولیت دارند و بنابر این نمی توانیم مسئولیت برخورد با بدپوشش ها در کف جامعه را بر دوش ناجا بیندازیم.

حجت الاسلام “محمد تقی رهبر” کار نیروی انتظامی را در راستای سیره و روش امام علی (ع) برای برقراری امنیت در جامعه اسلامی و برخورد با مجرمان و متخلفان دانست و اظهار داشت: آنچه که از سیره امیرمؤمنان در زمان خلافت شان به چشم می خورد نظارت دقیق بر جامعه و جلوگیری از تخلف و اجحاف بر مردم است.

وی افزود: در روایات آمده که حضرت امیر مؤمنان (ع) خودشان شخصاً در بازار قدم می زدند و به کسبه هشدار می دادند: « مراقب باشید چیز حرامی به مردم فروخته نشود.»

حجت الاسلام رهبر تصریح کرد: امروز نظارت نیروی انتظامی بر وضع امنیت جامعه ، برخورد با متخلفان، جلوگیری از فساد اقتصادی، سیاسی، اخلاقی ، مقابله با توزیع کنندگان مواد مخدر و …همه در راستای همان روشی است که امیر المؤمنین علی (ع) برای برقراری امنیت در جامعه اسلامی و برخورد با متخلفان در زمان خلافت پربرکتشان داشتند.

وی نقش نیروی انتظامی را در تمامی جهات بسیار خوب توصیف کرد و اظهار داشت: یکی از بخش هایی که نیروی انتظامی در آن نقش دارد مقابله با بدپوششی و برخی بی بندوباری ها و پرده دری ها در جامعه است که الحمد لله در این حوزه نیز بسیار خوب عمل کرده است.

مشاور فرهنگی رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مقابله با بد پوششی فقط وظیفه نیروی انتظامی نیست گفت:براساس قانون ۲۶ دستگاه موظفند با این موضوع برخورد کنند و ما نمی توانیم مسئولیت برخورد با بدپوشش ها در کف جامعه را بر دوش ناجا بیندازیم، بلکه همه دستگاه هایی که متولی این امر هستند باید به طور جدی وارد میدان شوند.

وی بر لزوم تحقیق و تفحص مجلس در خصوص عملکرد ۲۶ دستگاهی که در حوزه عفاف و حجاب مسئولیت دارند تاکید کرد و عنوان داشت: وقتی وضع پوشش در دانشگاه ها، فروشگاه ها، سینماها، بیمارستان ها و ادارات ما مناسب نیست، وقتی واردات و تولیدات پوشاک ما در شأن نظام اسلامی نیستند وقتی بازیگران سینما بد پوششی را درجامعه ترویج می کنند، نیروی انتظامی چگونه می تواند با این معضل مقابله کند.

مشاور فرهنگی رئیس مجلس شورای اسلامی با تائید وجود مافیای فرهنگی در پشت پرده ترویج بد پوششی در جامعه تصریح کرد: ورود لباس های نامتعارف و تغییر ذائقه پوششی زنان و دختران جامعه سیاستی است که دشمن همواره آن را دنبال کرده و البته دست های پشت پرده ای نیز وجود دارند که از این قضیه سود می برند و بایستی با عوامل و ریشه های ترویج بد پوششی برخورد شود. در این حوزه وظایفی برای نیروی انتظامی تعریف شده و ما نیز فقط در حد و اندازه همان وظایف می توانیم از این نیرو انتظار برخورد داشته باشیم.

حجت الاسلام رهبر با بیان اینکه نقشه دشمن تضعیف سپاه، نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی است بیان داشت: در چنین شرایطی نیروی انتظامی بایستی با هوشمندی، رفتار متعادل، عاقلانه، با منطق و اقتداری که دارد امنیت را در جامعه برقرار کند و اجازه سوء استفاده به مزدوران دشمن و افراد فرصت طلب ندهد.