مصوبات یکصد‌و‌هفتاد‌و‌ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز

بامدادخبر – اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در جلسه یکصد‌و‌هفتاد‌و‌ششم این شورا  برگزار شد، لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز، درباره پرداخت مبلغ ۵۰۰میلیون ریال به‌منظور قدردانی و تجلیل از کارکنان انتظامی، قضایی و سایر اشخاص حقیقی را تصویب کردند.  به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  در ماده واحده این مصوبه، شهرداری موظف شده است از کارکنان […]

بامدادخبر – اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در جلسه یکصد‌و‌هفتاد‌و‌ششم این شورا  برگزار شد، لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز، درباره پرداخت مبلغ ۵۰۰میلیون ریال به‌منظور قدردانی و تجلیل از کارکنان انتظامی، قضایی و سایر اشخاص حقیقی را تصویب کردند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  در ماده واحده این مصوبه، شهرداری موظف شده است از کارکنان انتظامی، قضایی و سایر اشخاص حقیقی که با این نهاد در زمینه رفع سد معابر عمومی، رفع تخلفات ساختمانی و جمع‌آوری تابلوهای تبلیغاتی در سال ۱۳۹۹ همکاری کرده‌اند، با مبلغ یادشده قدردانی کند.

دستور کار دوم این شورا به طرح دوفوریتی جمعی از اعضا درباره کمک بلاعوض بابت درمان آقای مرتضی نوروزی پاکبان حادثه‌دیده در سانحه رانندگی اختصاص یافت و شوراییان ضمن تصویب دوفوریت این طرح، به شهرداری شیراز اجازه دادند از بودجه سال ۱۳۹۹ مبلغ یک‌میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض بابت درمان ایشان با نظارت سازمان مدیریت پسماند پرداخت کند.

 همچنین دستور کار سوم این شورا به بررسی ایراد فرمانداری شهرستان شیراز درباره مصوبه “تعرفه‌های هزینه خدمات و صدور، تمدید، تعویض، المثنی و تغییر پروانه اشتغال راننده، پروانه فعالیت وسیله نقلیه باربر و پروانه بهره‌برداری شرکت‌های حمل‌ونقل بار درون شهری” اختصاص یافت که اعضای شورا تصمیم بر اصرار بر مصوبه گرفتند.

دستور کار چهارم این جلسه نیز به ایراد دیگر فرمانداری شیراز درباره تعیین بهای بلیت سال ۱۴۰۰ مترو شیراز با نرخ شناور مربوط بود که اعضای شورا موضوع را به‌منظور بررسی مجدد به کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورا بازگرداندند.

همچنین شوراییان لایحه یک‌فوریتی شهرداری شیراز، درباره اخذ ۵۰درصد از مبالغ اضافه‌شده به چک‌های معوق را که از کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا ارائه شده بود، با ماده واحده‌ای تصویب کردند؛ بر این اساس، مودیانی که اصل بدهی معوقه خود را از تاریخ ابلاغ این مصوبه حداکثر تا تاریخ ۳۱خردادماه ۱۴۰۰ به شهرداری پرداخت کنند، صرفاً مشمول پرداخت ۵۰درصد مبالغ اضافه‌شده از تاریخ سر‌رسید چک‌های معوق می‌شوند..

در تبصره یک این مصوبه آمده است: مودیانی که چکی با مبالغ اضافه‌شده طبق تبصره ۲ ماده ۴ مصوبه یادشده داشته باشند، در صورت پرداخت اصل بدهی، مشمول این مصوبه خواهند شد. در تبصره دوم بیان شده است که مودیانی که قبل از ابلاغ این مصوبه، اصل مبلغ بدهی و مبالغ اضافه‌شده طبق تبصره ۲ ماده ۴ مصوبه را را پرداخت کنند، مشمول این قانون نمی‌شوند و شهرداری نمی‌تواند وجوهی را که بابت مبالغ اضافه‌شده در مدت مازاد چک‌های معوق پرداخت شده، مسترد کند. تبصره سوم این مصوبه عنوان می‌دارد که ملاک محاسبه بدهی متقاضیان مشمول، آخرین چک ارائه‌شده به شهرداری است و درصورتی‌که چک اولیه یک یا چند نوبت، مثلاً بابت انعقاد توافقنامه جدید تعویض شده باشد، آخرین چک ملاک عمل خواهد بود.

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در ششمین دستور کار به لایحه‌ای از شهرداری شیراز پرداختند؛ در این لایحه با‌توجه‌به موافقت اداره کل راه‌و‌شهرسازی سلب قابلیت استفاده عمومی از مقدار ۷۱ مترمربع عرصه معبر مازاد بر عرض معبر پس از اجرای طرح تفصیلی، مجاور ضلع غربی پلاک ثبتی ۵۶۱۹ /۱۰ بخش سه شیراز با کاربری مختلط تجاری‌ـ‌مسکونی و کد نوسازی ۵-۷۰۶-۷۶-۱۰ تصویب شد.

دستور کار هفتم یکصد‌و‌هفتاد‌و‌ششمین جلسه شورا نیز به لایحه شهرداری شیراز درباره سلب قابلیت استفاده عمومی از مقدار ۱۴مترمربع عرصه جدول متروک مجاور ضلع غربی و میزان ۶۰/۶۰ مترمربع عرصه جدول متروک مجاور ضلع شمالی یک باب کارگاه کارواش احداثی اختصاص یافت؛ این کارواش در قطعه زمینی وقفی واقع شده است که مشاعی از پلاک ثبتی اوقافی ۱/ ۹۰۹ بخش سه با کاربری مختلط، اعم از تجاری، اداری و خدماتی با غلبه فرهنگی است. اعضای شورا این لایحه را با ماده‌واحده‌ای تصویب کردند.

بررسی لایحه شهرداری شیراز درباره اصلاح مصوبه‌ای با موضوع “هزینه‌های خدمات صدور مجوز بهره‌برداری سالانه از ساختمان‌ها و واحدهای قابل بهره‌برداری مطابق با طرح تفصیلی” دستور کار هشتم این شورا بود که با ماده‌ واحده‌ای به تصویب رسید. بر این اساس، ماده‌واحده اصلاح و بند هشتم آن نیز حذف شد.

بدین‌ترتیب، افزون بر جایگزینی جدول یادشده، در تبصره دوم اصلاحی عنوان شده است که مجوز فعالیت سالانه موضوع این مصوبه صرفاً درصورتی صادر می‌شود که با ضوابط فنی، شهرسازی، سازه‌ای، ترافیکی، ایمنی و آتش‌نشانی، آلودگی و محیط زیست مغایرت نداشته باشد؛ همچنین ضروری است معاونت شهرسازی و معماری شهرداری در زمینه رعایت ضوابط شهرسازی کتباً اظهار نظر کند.

در تبصره ۹ الحاقی این مصوبه استقرار کاربری‌های مجاز مندرج در ضوابط و مقررات بازنگری طرح تفصیلی، به‌صورت سالانه در مناطق یازده‌گانه شهرداری، به‌جز حوزه استحفاظی باغات، مشروط به رعایت ضوابط و مقررات پهنه قرارگرفته در آن و کاربری موردنظر و رعایت حداقل عرض دسترسی مطابق ضوابط و مقررات بازنگری طرح تفصیلی و رعایت همجواری و تامین پارکینگ عنوان شده است.

در تبصره ۱۰ الحاقی فعالیت‌های تجاری، تعریف‌شده در پهنه R یا مسکونی، در حد تجاری محلی با حداقل مساحت ۲۰مترمربع و حداکثر مساحت ۳۰ مترمربع قابل اعمال است و شرط استقرار تعریف‌شده برای پهنه R نیز باید رعایت شود.

تبصره ۱۱ الحاقی مرجع پاسخگویی به درخواست متقاضیان بهره‌برداری سالانه را در ضوابط فنی و شهرسازی، مناطق یازده‌گانه شهرداری معرفی کرده است که موظف‌اند پاسخ قطعی به درخواست را در حداکثر ده روز کاری به متقاضیان ارائه کنند.

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در دستور کار نهم این شورا به بررسی لایحه شهرداری شیراز، درباره پرداخت مبلغ ۲۵۰میلیون ریال به منظور مساعدت به مؤسسه خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان نور پرداختند؛ این مصوبه که از سوی کمیسیون‌های سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری و برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا ارسال شده بود، با یک ماده‌واحده به تصویب رسید.

همچنین در ادامه این جلسه طرح کمیسیون برنامه و بودجه، امورحقوقی و املاک شورا درباره ارائه بسته معیشتی به ۷۰۷ نفر از دستفروشان فعال در بازار هفتگی که به دلیل تعطیلی کسب و کار ناشی از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده بودند، بررسی شد و بدین‌ترتیب به تصویب رسید که شهرداری شیراز می‌بایست به ازای هر نفر مبلغ پنج میلیون ریال از محل بودجه سال ۱۳۹۹ پرداخت کند.

در ادامه این جلسه، لایحه دیگری از سوی شهرداری شیراز درباره پرداخت مبلغ ده میلیارد ریال به‌منظور مساعدت به زندان مرکزی شیراز ارائه شد که اعضا رای بر عدم مساعدت دادند.

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در دوازدهمین دستور کار این جلسه به طرح کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورا، درباره اصلاح تبصره سه مصوبه مربوط به حق‌الزحمه رانندگان خودروهای استیجاری اختصاص داشت، پرداختند؛ بر این اساس، تبصره یادشده اصلاح شد و در نتیجه آن حق‌الزحمه رانندگان استیجاری و ایاب و ذهاب در سال ۱۴۰۰ به میزان ۳۵درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش یافت؛ همچنین بودجه آن، از ابتدای سال ۱۴۰۰ از محل ردیف‌های اعتباری شماره ۱۰۲۰۴۰۴ و ۲۰۲۰۴۰۴ بودجه شهرداری اعمال خواهد شد.

دستور کار بعدی این جلسه از شورا به طرح کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا، درباره پرداخت مبلغ ۵۰۰میلیون ریال به هریک از ائمه جمعه گویم و گلستان بابت ودیعه رهن منزل اختصاص یافت که در نتیجه آن, مقرر شد موضوع برای بررسی مجدد به کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا بازگردانده شود.

دستور کار چهاردهم آخرین جلسه علنی سال ۱۳۹۹ نیز به طرح کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا، درباره اصلاح مصوبه واگذاری مدیریت سرای محلات شهر شیراز به سازمان‌های مردم نهاد مربوط بود. این طرح با ماده‌واحده‌ای به تصویب رسید و بر اساس آن، عبارت “با فراخوان عمومی و بر اساس امتیاز کسب‌شده” به عبارت “با فراخوان عمومی در قالب مناقصه” اصلاح و تبصره دوم این         .مصوبه حذف و تبصره ۳ جایگزین آن شد

دولت ومجلس شورا‌ها را خلع سلاح کرده اند/لایحه پیشنهادی بوجه ۱۴۰۰ شهرداری شیراز به شورای اسلامی ارائه شد