پیام مهندس رازقی به مناسبت روز ملی صنعت و معدن

مسیر توسعه از رونق صنعتی می گذرد

بامدادخبر– حرکت و رونق بخش تولید، توسعه صادرات غیر نفتی و اثرگذاری بخش خدمات به ویژه در شرایط تحریمی و شیوع بیماری کرونا، حاصل تلاش های بی وقفه تولیدکنندگان، صنعتگران و کارگرانی است که با وجود اوضاع نابسامان اقتصاد فعلی کشور و با هدف اعتلای نام میهن، کمر همت بسته اند تا چرخه فعالیت های […]

بامدادخبر– حرکت و رونق بخش تولید، توسعه صادرات غیر نفتی و اثرگذاری بخش خدمات به ویژه در شرایط تحریمی و شیوع بیماری کرونا، حاصل تلاش های بی وقفه تولیدکنندگان، صنعتگران و کارگرانی است که با وجود اوضاع نابسامان اقتصاد فعلی کشور و با هدف اعتلای نام میهن، کمر همت بسته اند تا چرخه فعالیت های اقتصادی کشور از حرکت نایستد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  ، اختصاص روزی به نام صنعت و معدن، به عنوان دو بخش مهم و تاثیر گذار در اقتصاد کشور با پتانسیل های بالقوه فراوان، می تواند فرصتی باشد تا ضمن ارج نهادن و قدردانی از تمامی تلاشگرانی که بی وقفه و شبانه روزی در تکاپوی آن هستند که بتواند با خلق ارزش افزوده و ثروت آفرینی، سهمی در بهبود اقتصاد کشور داشته باشند. مشخص است در اقتصاد تمامی کشورهای جهان، مسیر توسعه از رونق صنعتی می گذرد و زمانی که فضای برای مشارکت بخش خصوصی واقعی در امر سرمایه گذاری فراهم گردد، می توان امیدوار بود که صنعت کشور در رقابت پذیری با سایر کشورها قرار خواهد گرفت و به زنجیره های ارزش جهانی خواهد پیوست. تحقق این هدف مستلزم همکاری و حمایت های بخش دولتی و حاکمیتی است تا با فراهم نمودن فضای کسب و کار مساعد و برقراری امنیت پایدار در حوزه سرمایه گذاری، فعالان اقتصادی را در رساندن به این هدف والا یاری رساند.
در سال جاری که اقتصاد ما دومین سال سخت خود را پشت سر می گذارد حفظ تولید و صنعت، استفاده حداکثری از ظرفیت ها و اشتغال موجود مهمترین می بایست اولویت برنامه های کشور به ویژه با روی کار آمدن دولت سیزدهم که انتظار می رود در چهار سال پیش رو رفع موانع تولید، پشتیبانی از بخش های مهم اقتصادی و حمایت از بخش خصوصی در اولویت امور و برنامه ریزی های این دولت محترم قرار گیرد.
در سالی که به “تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها” نام گذاری شده است عزمی همه جانبه در تمام بخش های کشور برای بهبود فضای کسب و کار و وضعیت اقتصاد و معیشت مردم می طلبد تا ضمن رفع موانع تولید، ایجاد رونق اقتصادی و بهبود شرایط زندگی عمومی مردم ؛ مسیر توسعه کشور تسهیل شود.
اینجانب ضمن قدردانی از تلاش فعالان بخش های خصوصی و دولتی، فرارسیدن دهم تیرماه روز ملی صنعت و معدن را به همه‌ فعالان این عرصه در استان و کشور تبریک عرض می‌کنم. سلامتی و توفیق روزافزونتان را از درگاه ایزد منان خواستارم.

جمال رازقی
اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس