مسئول حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی استان فارس منصوب شد

بامدادخبر – مدیر حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور گفت: با انتصاب مسئول حوزه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در استان فارس تمامی  حوزه‌های اتومبیلرانی به صورت جدی در استان‌های مستقر می شوند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  ،اردشیر درویشی عصر امروز در آیین انتصاب مسئول حوزه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی استان فارس در سخنانی […]

بامدادخبر مدیر حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور گفت: با انتصاب مسئول حوزه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در استان فارس تمامی  حوزه‌های اتومبیلرانی به صورت جدی در استان‌های مستقر می شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  ،اردشیر درویشی عصر امروز در آیین انتصاب مسئول حوزه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی استان فارس در سخنانی گفت: درراستای ارائه تسهیل خدمات رانندگی،صدور گواهینامه، ترانزیت و خودرو مدیریت شده ودر استان‌ها عملیاتی و اجرایی می شود.

اجرای دوره‌های مربیگری مهارت‌های رانندگی درفارس برای نخستین بار بعد از تهران 

مسئول حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی استان فارس در ادامه این نشست افزود: برای نخستین بار بعد از تهران مربیان  جنوب کشور در دوره‌های آموزشی در فارس اقدا م به فراگیری دوره  مهارت‌ها عمومی اتومبیلرانی نمودند .

عبدالکریم یگانه خاطر نشان کرد: ایران در میان ۲۴ کشور جهان عضو کارگروه جهانی شده و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز به عنوان زیر مجموعه سازمان میراث فرهنگی مشغول فعالیت است.

وی تصریح کرد: دوره آموزشی مربیگری درجه ۳ اتومبیلرانی با حضور ۵۰  کارآموز از استان‌های فارس، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر در شیراز برگزار و سپس گواهی پایان دوره دریافت کردند.

سالانه بیش از ۲۰ هزار نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست می دهند

رئیس کمیته ایمنی جاده‌ها وآموزش تخصصی حوزه اتومبیلرانی  کشور در ادامه این گفت‌وگو افزود: سالانه بیش از ۲۰ هزار نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست می دهند و نیز ۴۰۰ هزار نفر مجروح که  این میزان معادل تلفات جنگی است.

محمود لاهوردی با اشاره به اینکه آمار تصادفات در استان فارس نسبت به دیگر استان‌های از میزان بالایی برخوردار است، تصریح کرد: بر اساس آمایش سرزمینی میلیارد‌ها برای آموزش پزشک، کارشناس، ورزشکار و دیگر رشته‌های هزینه می شود که  متاسفانه بر اثر نداشتن مهارت‌های عمومی رانندگی جان خود را از دست می دهند و خسارت جبران ناپذیری را بر کشور تحمیل می شود.

وی  ابراز داشت: ارائه آموزش مهارت‌های عمومی  در حوزه اتومبیلرانی در قالب تربیت مربی،  صدور مدرک مربیگری از دیگر اهداف این کانون است.

فارس در جذب گردشگرداخلی و خارجی در جایگاه ویژه قرار دارد

رئیس اداره اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور دراین نشست افزود: استان فارس به لحاظ  پتانسیل  بسیار جزء استان‌های برتر در جذب گردشگر داخلی و خارجی است.

سلمان یار محمدی خاطر نشان کرد: اتحادیه جهانگردی و فدراسیون بین المللی جهانگردی زیرمجموعه سازمان ملل متحد قرار دارند و دراین راستا ماموریت این کانون در ایران  تردد و تسهیل  برای ورود و خارج گردشگران و هماهنگی باسایر نهاد ها  است.

 رویکرد آموزش رانندگی پسا تصادف است

کارشناس حوزه ترافیک پلیس راهور استان فارس در ادامه این نشست خبری افزود: رویکرد جدید آموزش رانندگی به سوی پسا تصادف  است و دراین راستا فعالیت‌های آموزشی باید استمرار داشته تا شاهد کاهش تصادف جاده‌ای در کشور و به ویژه استان فارس باشیم.

سرهنگ محمدرضا محمدی اضافه کرد: برای مقابله با هرگونه تصادف منجر به جرح وفوت باید آموزش‌ها به روز و در تمامی ارکان  نهادینه شود.

پیگیری مسایل مربوط به صنعت گردشگری استان با رایزنی دولت و بخش خصوصی