مذاکره برای انتقال آب خلیج فارس به استان

بامدادخبر – اعضای مجمع نمایندگان استان فارس در سرکشی به حوزه های انتخابیه، به صورت گسترده ضمن بازدید و بررسی مشکلات استان، نشست هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل مشکلات حوزه های انتخابیه برگزار کردند. به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر اعضای مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی در سرکشی به حوزه‌های […]

بامدادخبراعضای مجمع نمایندگان استان فارس در سرکشی به حوزه های انتخابیه، به صورت گسترده ضمن بازدید و بررسی مشکلات استان، نشست هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل مشکلات حوزه های انتخابیه برگزار کردند.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر اعضای مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی در سرکشی به حوزه‌های انتخابیه ضمن بازدید و بررسی مشکلات، نشست هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل مشکلات حوزه انتخابیه برگزار کردند.

فروردین: اشتغال هزار و ۲۰۰ نفر در کارخانه کربنات سدیم/ فیروزآباد زیرساخت‌های احداث واحد انتقال خون را دارد

محمدمهدی فروردین در گفت و گو  با اشاره به بازدیدهای نظارتی که زمان سرکشی به حوزه انتخابیه داشته است، گفت: مجلس یازدهم برای محرومیت زدایی، تلاش زیادی جهت ایجاد تغییرات در بودجه کرد همچنین تلاش کردیم با فرمانداران و فرماندهان سپاه نقاط محروم به خصوص در حوزه آب را شناسایی و به آنها کمک کنیم تا معیشتشان تأمین شود.

نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند و قیرو کارزین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت راه های منطقه یکی از معضلات مهم بود، عنوان کرد: جاده شیراز-عسلویه یک مسیر ترانزیتی است که از فیروزآباد عبور می کند اما از وضعیت ایمنی مناسب برخوردار نیست لذا در این خصوص جلسات متعددی با وزیر راه و معاونان وی داشتیم و قرار است قطعه ۲ و ۳ پروژه فیروزآباد با حضور پیمانکار اجرا شود که البته نیاز به اعتباراتی دارد که نوبخت در جلسه ای قول آن را داده است.

وی در ادامه فیروزآباد، فراشبند و قیرو کارزین را از نقاط حاصلخیز کشور و دارای تنوع محصولات معرفی کرد و افزود: کشاورزی و باغداری از مهم ترین مسیرهای تأمین معیشت مردم منطقه است که سد سلمان این موضوع را با مشکل مواجه کرده به طوری که مردم منطقه از ۷۰۰ میلیون مترمکعب آب این سد سهمی نداشته و آب آن به مناطق جهرم، لارستان و خنج انتقال پیدا می کند که در این خصوص نیز با وزیر نیرو و جهاد کشاورزی رایزنی داشته ایم تا پایابی برای منطقه پیش بینی کنند.

فروردین در ادامه با بیان اینکه شهر فیروزبند به عنوان قطب پزشکی منطقه است که بیماران از جم، کنگان و عسلویه به آن انتقال پیدا می کنند، یادآور شد: در شرایط کرونا به تجهیزات این بیمارستان کمک شد اما منطقه نیازمند سازمان انتقال خون است که زمینی هم برای آن در نظر داریم و خیرین هم اعلام آمادگی کرده اند تا هرچه سریع تر این موضوع نیز حل و فصل شود.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس در ادامه با اشاره به کلنگ زنی و پیشرفت تنها ۱۰ درصدی و رهاشدگی برخی پروژه های ورزشی در منطقه، اظهار کرد: در خصوص این موضوع با مسئولان مربوطه در وزارت ورزش از سطح کشوری تا استانی رایزنی داشته و حتی آنها را سر پروژه ها برده ایم تا بازدید کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس در پایان خاطرنشان کرد: دغدغه مردم فراشبند احداث سد کوچکی است تا بتوانند آب شرب و کشاورزی خود را تأمین کنند که در این زمینه رایزنی صورت گرفته است همچنین کارخانه کربنات سدیم توانسته حدود هزار و ۲۰۰ نفر را مشغول به کار کند.

قادری: تسهیل اجرای سه پروژه مشترک مهم میان اصفهان و فارس در حوزه راه، ریل و انتقال آب

جعفر قادری ، با اشاره به پیگیری برخی پروژه های کلان که در جلساتی طی هفته گذشته با تعدادی از نمایندگان استان فارس و اصفهان و استانداران دو استان صورت گرفت، گفت: سه پروژه مهم مشترک در این جلسات دنبال می شود که نخست آزادراه اصفهان-ایزدخواست است که پروژه اصفهان-شیراز را تکمیل می کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پروژه دیگر مربوط به انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به استان های اصفهان و فارس است که آب دو استان تأمین می شود و  به اصفهان از طریق فارس که بتواند کل استان را پوشش دهد که آب دو استان تأمین شود و پروژه سوم راه اندازی خط ریلی پرسرعت تهران-اصفهان-شیراز است که در حال پیگیری هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه کمربندی شمال شرق شیراز نیز اخیرا مصوب شده و در حال سرمایه گذاری است، عنوان کرد: در انتظار حضور وزیر راه هستیم تا این پروژه را کلنگ زنی کند همچنین جلساتی برای پیگیری جاده شیراز-عسلویه با ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار، پیگیری آزادراه شیراز-بوشهر و پیگیری جاده صدرا-شیراز برگزار کرده ایم.

ک فطرت: ورود خیرین مدرسه‌ساز برای احداث مدارس حاشیه شیراز/ انتقال آب از خلیج فارس، عدم مشکل آب فارس را برای ۲۰ سال آینده تضمین می‌کند

علیرضا پاک فطرت  با اشاره به بحران آب که معضل امروز تمام کشور به خصوص استان فارس است، گفت: جلساتی برگزار شده تا پروژه انتقال آب خلیج فارس به استان انجام شود که در مرحله نهایی قرار دارد و باعث می شود استان فارس طی ۲۰ سال آینده مشکل آب نداشته باشد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه خط دوم آب رسانی سد درودزن نیز در حال پیگیری است، یادآور شد: آب این سد به مرز شهر رسیده و ۱۴ کیلومتر مانده تا به شهر برسد. همچنین پیگیری هایی برای حل مشکل قطعی برق شیراز داشته ایم که قرار شد تسهیلاتی برای نیروگاه های نیمه تمام در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به پیگیری ها در حوزه راه عنوان کرد: ۴۸۰ کیلومتر از آزادراه شیراز-اصفهان به بهره برداری رسیده که مسیر این دو شهر را ۱۵۰ کیلومتر کاهش می دهد و ۲ ساعت در زمان صرفه جویی می کند و ۲۰ درصد آن باقی مانده که انجام خواهد شد و امیدواریم در آینده نزدیک با اتصال به بوشهر، مسیری استراتژیک را برای منطقه ایجاد کند.

پاک فطرت در ادامه با بیان اینکه شهر شیراز یک شهر پزشکی است، اظهار کرد: بیمارستان های خوبی در این شهر وجود داشته و پیش از شیوع کرونا، بیمارگردشگران زیادی از کشورهای عربی به فارس سفر می کردند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت حوزه آموزش عنوان کرد: لازم است دبیرستان ها به سمت تخصصی شدن پیش بروند و هنرستان ها و فنی حرفه ای ها تقویت شوند همچنین تعداد مدارس در حاشیه شهر شیراز کم بود که با پیگیری های صورت گرفته قرار شد خیرین در این زمینه فعال شوند.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در پایان نفت، گاز و پتروشیمی را مهم ترین صنایع استان فارس دانست که باعث اشتغال می شود و خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد نیروهای این صنایع بومی هستند و تلاش شده است از متخصصان و مدیران فارسی استفاده شده همچنین تلاش داریم در صورت وجود ظرفیت این صنایع را در استان تقویت کنیم.