رییس فراکسیون زنان مجلس:

قانونمداری کلید خروج از شرایط فعلی کشور است

رییس فراکسیون زنان مجلس گفت: اگر مردم و مسئولین بر مدار قانون حرکت کنند، بسیاری از اتفاقات رخ نخواهد داد . البته این موضوع نیاز به آموزش و فرهنگ عمومی دارد. «فریده اولاد قباد» درباره راهکارهای کاهش نارضایتی‌های اجتماعی و بازگشت اعتماد به جامعه به خبرنگار پارلمانی ایرنا گفت: اصلاح در ساختار اقتصادی و در ساختار […]

رییس فراکسیون زنان مجلس گفت: اگر مردم و مسئولین بر مدار قانون حرکت کنند، بسیاری از اتفاقات رخ نخواهد داد . البته این موضوع نیاز به آموزش و فرهنگ عمومی دارد.

«فریده اولاد قباد» درباره راهکارهای کاهش نارضایتی‌های اجتماعی و بازگشت اعتماد به جامعه به خبرنگار پارلمانی ایرنا گفت: اصلاح در ساختار اقتصادی و در ساختار بانکی از ضروریات کشور ما است، اگر دولت ما الکترونیک و اقتصاد ما هوشمند باشد، به عنوان مثال سامانه جامع الکترونیک گمرک داشته باشیم و یک نظارت جدی در حوزه اقتصاد شکل بگیرد،‌بسیاری از ریشه‌های نارضایتی جامعه از میان خواهد رفت.

نماینده مردم تهران در مجلس با مهم توصیف کردن مبارزه با فساد افزود: تا زمانی که افرادی از رانت استفاده می‌کنند، نمی‌توان اعتماد را به جامعه بازگرداند. همه مسئولین باید ساده زیستی پیشه کنند و یک زندگی شفاف داشته باشند تا مردم اعتماد کنند.

وی تاکید کرد: عدم اعتماد باعث فاصله ای است که بین مردم دولت و حاکمیت افتاده است، شخصا در تحقیق و تفحص‌ها و بسیاری موقعیت های دیگر شاهد بروز چنین آفت‌هایی هستم، در نتیجه باید خود مسوولین صادق و شفاف و پاکدست باشند و زندگی کاملا شفافی داشته باشند. مسئولان باید مثل مردم زندگی کنند تا مردم به آنها اعتماد کنند. اگر اینطور باشد به نظر من خیلی از مشکلات حل میشود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر این که حرف اول و آخر را در مسائل کلان کشور مردم باید بزنند، خاطرنشان کرد: باید مبارزه با مفاسد اقتصادی ریشه ای باشد. قوه قضاییه کار را شروع کرده است، ولی نیازمند این هست که هم حمایت شود و هم اینکه با همه افراد، هر فرد و هر مسئولی یا وابستگان به هر مسئولی، بدون مماشات برخورد شود. هیچ تفاوتی در برخورد با مفاسد وجود نداشته باشد.

اولاد قباد  اضافه کرد: مسئله دیگری که در کشور ما باید انجام شود قانون مداری است، اگر مردم و مسوولین بر مدار قانون حرکت کنند شاید خیلی از این اتفاقات نیفتد. البته این موضوع نیاز به آموزش و فرهنگ عمومی دارد. خیلی از مردم ما حقوق شهروندی خود را نمی شناسند .