صالحی در حاشیه جلسه هیات دولت:

 فیلم مولانا در ایران ساخته نمی شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فیلم «شمس و مولانا» در ایران ساخته نمی شود و به همین دلیل مسیر اخذ پروانه نمایش را سپری نکرده است. سیدعباس صالحی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه فیلم شمس و مولانا ممکن است […]

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فیلم «شمس و مولانا» در ایران ساخته نمی شود و به همین دلیل مسیر اخذ پروانه نمایش را سپری نکرده است.

سیدعباس صالحی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه فیلم شمس و مولانا ممکن است در ترکیه ساخته شود، ترکیه ای هایی که در حال تلاش برای پیوند زدن مولانا به نام خودشان هستند. آیا این به ضرر ما  نیست و اساسا استفتاء گرفتن در این موارد را چگونه تحلیل می کنید، گفت: مراحل اخذ مجوز پروانه ساخت فیلم هایی که در داخل کشور ساخته می شود، در ایران سپری می شود و سپس نوبت به پروانه نمایش می رسد.

صالحی ادامه داد: در حال حاضر به دلیل اینکه ساخت این فیلم در ایران اتفاق نمی افتد مسیر خود را طی نکرده تا در فضای سازمان سینمایی تحلیل شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: به طور طبیعی استفتاء، مسیر کسب نظر مراجع است که قابل احترام بوده و احترام شان واجب است.

صالحی ادامه داد: اما قوانین کشور مسیر خود را طی می کند، همانطور که می دانید سریال ها و فیلم های متعددی در صدا و سیما در خصوص این شخصیت ها تولید و عرضه شد.

خبرنگاری در ادامه از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سوال کرد که نگاه خودتان به ساخت این فیلم چیست، گفت: ازه دهید، فیلم نامه نیامده تا مسیر خود را طی کند، به همین دلیل قضاوت، می تواند عجولانه باشد، چرا که ساخت این فیلم در فضای ایران اتفاق نیفتاده، مسیر فیلمنامه و مسیری که طی شده، مسیری نیست که ما اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشیم.

صالحی ادامه داد: ‌البته نکته ای که مطرح بود شخصیت مولانا را یک بازیگر ترک بازی می کند منتفی شده است، هم نقش مولانا و هم شمس را بازیگران ایرانی ایفا می کنند. اما اینکه فیلمنامه و مسیر چگونه است، چون اینجا (داخل کشور) مطرح نشده، قطعا داوری خاصی نداریم.