بررسی موانع و چالش های پیش روی سرمایه گذاری در صنعت ساختمان و مسکن

صنعت ساختمان و فرصت‌های سرمایه گذاری و ایجاد ثروت در اقتصاد

بامدادخبر – جلسه بررسی موانع و چالش های پیش روی سرمایه گذاری  به میزبانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس برگزار شد. به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ، بدنبال تقاضای تعدادی از فعالان اقتصادی حوزه صنعت ساختمان و با توجه به اینکه این حوزه سهم انکار ناپذیر در تولید فرصت‌های سرمایه گذاری، ایجاد ثروت و ارزش […]

بامدادخبر – جلسه بررسی موانع و چالش های پیش روی سرمایه گذاری  به میزبانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس برگزار شد.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ، بدنبال تقاضای تعدادی از فعالان اقتصادی حوزه صنعت ساختمان و با توجه به اینکه این حوزه سهم انکار ناپذیر در تولید فرصت‌های سرمایه گذاری، ایجاد ثروت و ارزش افزوده در اقتصاد دارد، جلسه ای به منظور هم افزایی و همفکری در خصوص رفع موانع در جهت امور مربوط به سرمایه گذاری در بخش صنعت ساختمان و مسکن و همچنین اشتغالزایی، با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، مدیر کل محترم دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری فارس، رئیس محترم خانه صنعت ، معدن و تجارت استان فارس، رئیس انجمن انبوه سازان و مدیران و صاحب نظران بخش خصوصی ؛  در محل سازمان برگزار شد.
در اینجلسه مهندس سیف زاده  رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارسگفت : با توجه به آمار و متراژ پروانه های ساختمانی صادر شده در سطح استان فارس، نقش بخش خصوصی در ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در صنعت ساختمان و مسکن بسیار افزایش یافته و این مسأله بر لزوم همفکری و همکاری تمامی سازمان ها، اشخاص و دستگاه های مرتبط با یکدیگر و با دولت محترم تاکید می نماید.
مهندس سیف زاده با اشاره به ارتباط بسیار خوب و تعامل مطلوبی که بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس، استانداری فارس، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و ادارات، دستگاه ها و سازمان های مرتبط در امر سرمایه گذاری نظیر : اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری، اتاق بازرگانی، خانه صنعت، معدن و تجارت، انجمن صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان، سرمایه گذاران بخش خصوصی و … آمادگی خود را برای ایجاد بستری در جهت تسهیل سرمایه گذاری بخش خصوصی در حیطه صنعت ساختمان اعلام داشت.
در ادامه جلسه هریک از صاحب نظران و کارشناسان به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود در خصوص موانع و چالش های پیش روی سرمایه گذاری در صنعت ساختمان در سطح ملی و استانی پرداختند.
در پایان جلسه نیز مقرر شد از استانداری محترم فارس تقاضا شود تا با تشکیل ستادی تحت عنوان ” رفع موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی صنعت ساختمان ” به ریاست استاندار محترم فارس و یا معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، امکان ارائه نظرات کارشناسی در “شورای گفتگوی” بخش خصوصی و دولت مهیا و جلسات کارشناسی مستمراً در محل استانداری فارس تشگیل گردد.