شهردار شیراز در جلسه مجازی هیات مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی گفت:

شیراز در احیای بافت تاریخی این کلانشهر ، تلاش بسیاری کرده است

بامدادخبر– اقدامات شیراز در بهسازی بافت تاریخی می تواند موضوع مشترک همکاری برای شهرهای تاریخی جهان باشد. به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ، حیدر اسکندرپور عضو هیئت مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی در این نشست که با حضور سایر اعضای هیات مدیره از شهرهای کیوتو (ژاپن)، شیان (چین)، گیونگ جو (کره جنوبی)، بلرت (استرالیا)، قونیه (ترکیه)، […]

بامدادخبر اقدامات شیراز در بهسازی بافت تاریخی می تواند موضوع مشترک همکاری برای شهرهای تاریخی جهان باشد.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ، حیدر اسکندرپور عضو هیئت مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی در این نشست که با حضور سایر اعضای هیات مدیره از شهرهای کیوتو (ژاپن)، شیان (چین)، گیونگ جو (کره جنوبی)، بلرت (استرالیا)، قونیه (ترکیه)، بادیشل (اتریش) و لیوبلیانا (اسلوونی) برگزار شد، افزود: شیراز طی چند سال گذشته در احیای بافت تاریخی که بخشی از هویت و تاریخ این کلانشهر را شکل می دهد، تلاش بسیاری کرده است.

در جلسه مجازی هیات مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی شهر آندونگ کره جنوبی با رای اعضا به عنوان میزبان هجدهمین کنفرانس جهانی شهرهای تاریخی انتخاب شد. همچنین در این نشست عضویت شهرهای اردبیل و هیمجی (ژاپن) به صورت رسمی اعلام و عضویت شهرهای ولادیمیر (روسیه) و ماتسوئه (ژاپن) نیز مطرح و با رای اعضا تصویب شد.

همچنین در این نشست به دستور کارهایی همچون گزارش سال مالی ۲۰۲۰ و ارائه آن و فعالیت ها و اقدامات سال مالی ۲۰۲۱ و برنامه بودجه نیز پرداخته شد و اعضا نظرات خود را در این خصوص ارائه کردند.

اتحادیه شهر‌های تاریخی در سال ۱۹۸۷ در شهر کیوتو ژاپن بنیان‌گذاری شد و دبیرخانه آن نیز در همان شهر قرار دارد. در حال حاضر ۱۲۳ شهر از بیش از ۶۵ کشور جهان عضو این اتحادیه هستند. حیدر اسکندرپور شهردار شیراز نیز در شانزدهمین اجلاس اتحادیه شهر‌های تاریخی جهان (شهریورماه سال ۹۷) با کسب آرای مجمع عمومی به عنوان عضو هیئت مدیره این اتحادیه انتخاب شد.

سنگ سیاه با ایجاد گذر فرهنگ و هنر روسفید می شود