سید عبدالرزاق موسوی، رییس مجمع نمایندگان ادوار شورای اسلامی استان فارس شد

بامدادخبر– با برگزاری انتخابات در نخستین جلسه مجمع نمایندگان ادوار شورای اسلامی استان فارس، اعضای هیأت رییسه این مجمع انتخاب و سید عبدالرزاق موسوی، به عنوان رییس مجمع نمایندگان ادوار شورای اسلامی استان فارس برگزیده شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  بر پایه نتایج آرای اعضای مجمع نمایندگان ادوار شورای اسلامی استان فارس، […]

سید عبدالرزاق موسوی
بامدادخبربا برگزاری انتخابات در نخستین جلسه مجمع نمایندگان ادوار شورای اسلامی استان فارس، اعضای هیأت رییسه این مجمع انتخاب و سید عبدالرزاق موسوی، به عنوان رییس مجمع نمایندگان ادوار شورای اسلامی استان فارس برگزیده شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  بر پایه نتایج آرای اعضای مجمع نمایندگان ادوار شورای اسلامی استان فارس، مرتضی زارع درنیانی و وهب نورایی به ترتیب به عنوان نایب رییس اول و دوم و همچنین جعفر راستگو، کشتکار و الهه پاینده به عنوان منشی‌های اول تا سوم انتخاب شدند؛ حسین جعفری نیز سخنگوی مجمع نمایندگان ادوار شد.
موسوی، رییس شورای اسلامی شهر شیراز، عضو شورای اسلامی شهرستان شیراز و نماینده شورای اسلامی استان فارس در شورای عالی استان‌هاست؛ وی که در حال حاضر ریاست کمیسیون طرح‌ها و لوایح شورای عالی استان‌ها را بر عهده دارد، سابقه نایب رییسی شورای عالی استان‌ها را در سال سوم در کارنامه شورایی خود دارد که در میان نمایندگان استان فارس سابقه نداشته است.

شوراییان مظلوم‌ترین قشر جامعه‌اند

بر پایه این گزارش، علی خرمی، ریییس شورای اسلامی استان فارس در دوره فعلی (پنجم) در ابتدای این جلسه، شوراییان را مظلوم‌ترین قشر جامعه خواند و گفت: در حالیکه حدود ۱۰ اصل از قانون اساسی مربوط به شوراها است اما هنوز بسیاری از مسؤلان ما به این قوانین بی اعتنا هستند و برخی از مدیران اجرایی ما حتی تفاوت بین شورای شهر، شهرستان و استان را نمی‌دانند.
وی با اشاره به مشکلات مالی جدی شوراها، تصریح کرد: در سال ۹۶ اعتبار شورای استان ۲۰۰ میلیون تومان بود و در سال جاری این اعتبار نه تنها افزایش پیدا نکرد بلکه به زیر ۴۰ میلیون تومان رسیده است.
خرمی اذعان کرد: باید اقرار کنم که اگر حمایت‌های ارزشمند دکتر موسوی و همکاران ایشان در شورای اسلامی شهر شیراز نبود، ما به عنوان شورای اسلامی استان پهناور در همین حد هم نمی‌توانستیم فعالیت داشته باشیم.
رییس شورای اسلامی استان فارس، شوراها را ملجأ و پناهگاه بسیاری از مردم و سپر انعکاس مشکلات مردم توصیف کرد و افزود: شوراها منشأ خدمات بزرگی در این کشور بوده‌اند و نقش بسیار مهمی در صیانت از نظام هم ایفا کرده‌اند اما متأسفانه برخی برای تعدادی معدودی تخلف و انحراف در جامعه ۱۲۵ هزار نفری شوراهای کشور، تمامیت این نهاد را زیر سؤال می‌برند که دور از انصاف است.
وی با اشاره به تشکیل شوراها در سال ۷۷، گفت: شاید برای برخی از ما که از دوره اول شوراها حضور داشته‌ایم باورکردنی نیست که ۲۲ سال از عمر شوراها گذشته است و بنابراین معتقدم آنچه که در نگاه کلی اهمیت دارد این است که باید عملکردی داشته باشیم که مورد رضایت خدا و مردم واقع شود.
خرمی با تقدیر از تلاش‌های خالصانه تمامی اعضای شوراهای اسلامی استان فارس در چهار دوره گذشته و دوره اخیر، گفت: برخی از اعضای شورای اسلامی استان فارس دیگر در جامعه شورایی حضور ندارند و برخی نیز از دنیا رفتند، اما تلاش‌های آنها در تاریخ ادوار شورا برای همیشه به یادگار خواهند ماند.
رییس شورای اسلامی استان فارس در پایان تشکیل مجمع نمایندگان ادوار شوراهای اسلامی استان فارس را اقدامی ارزشمند دانست و اظهار امیدواری کرد که این مجمع بتواند به یک پشتوانه معنوی و فکری برای جامعه شورایی بدل شود.

 اساسنامه مجمع نمایندگان ادوار شورای اسلامی استان فارس پس از تصویب مجمع لازم‌الاجرا خواهد بود

وهب نورایی نایب رییس شورای اسلامی استان فارس و دبیر کمیته مجمع نمایندگان ادوار شورای اسلامی استان فارس، گفت: راه‌اندازی این مجمع برای نخستین بار در کشور توسط شورای پنجم فارس صورت گرفته که این حرکت پیشرو در زمینه شوراهای فرادست آن هم با وجود محدودیت‌ها جز با همکاری و هماهنگی همه اعضای شورای اسلامی استان فارس میسر نمی‌شد.
وی با اشاره به متن دستورالعمل موقت برگزاری این مجمع گفت: عضویت در این مجمع، برای همه اعضای دوره‌های شورای اسلامی این استان آزاد است.
نورایی افزود: مجمع ادوار با هیأتی متشکل از یک رئیس، دو نایب رئیس، سه منشی و یک سخنگو اداره می‌شود و مدت مسئولیت آن‌ها ۶ ماه است.
نایب رییس شورای اسلامی استان فارس تعیین ساز و کار حقوقی لازم برای فعالیت‌های ضابطه مندِ مجمع و ارائه به مجمع جهت تصویب، اداره جلسات مجمع، نمایندگی مجمع در مراجع و سازمان‌ها و برقراری ارتباط و هماهنگی لازم با هیئت رئیسه شورای اسلامی وقت استان فارس را بخشی از وظایف هیئت رئیسه مجمع نمایندگان ادوار شورای اسلامی استان فارس برشمرد.
نورایی تصریح کرد: جلسات مجمع به صورت فصلی و به صورت حضوری یا در مواردی از طریق ویدئوکنفرانس با تصویب هیئت رئیسه برگزار و دبیرخانه مجمع نیز در محل شورای اسلامی استان مستقر می‌شود.
وی یادآور شد: مسؤولیت فراهم کردن زمینه و شرایط برگزاری اولین جلسه مجمع برعهده شورای اسلامی استان فارس گذاشته شده است.
به گفته نایب رییس شورای اسلامی استان فارس، هیأت رییسه منتخب مجمع نمایندگان ادوار شورای اسلامی استان فارس مسؤولیت تدوین اساسنامه را بر عهده دارد که پس از تصویب آن توسط اعضای مجمع، لازم‌الاجرا خواهد شد.
گفتنی است شوراهای اسلامی آخرین ماه‌های دوره پنجم خود را سپری می‌کنند و استان فارس با داشتن حدود ۸ هزار و ۵۰۰ نفر اعضای شورا در قالب ۳۶ شهرستان، ۱۱۴ شهر، ۹۴ بخش و ، ۲۲۳۰ روستا، بزرگترین تشکل شورایی کشور به حساب می‌آید.
انتهای پیام/