با حمایت «دکتر زهرا رنجبری»

سومین پژوهانه کرسی پژوهشی مرکز حافظ‌شناسی ، به‌تصویب رسید

    سومین پژوهانه (گرنت) کرسی پژوهشی حافظ، در مرکز حافظ‌شناسی با حمایت «دکتر زهرا رنجبری» در بهمن‌ماه ۱۳۹۸ به‌تصویب رسید. بر اساس اهداف بلندمدّتِ مرکز حافظ‌شناسی مبنی‌بر توسعه‌ی پژوهش‌های علمی در پیوند با حافظ و جذب و حمایت از پژوهشگران مستعد و توانا، تفاهم‌نامه‌ای بین مرکز حافظ‌شناسی و دکتر زهرا رنجبری، در قالب «پژوهانه […]

 

 

سومین پژوهانه (گرنت) کرسی پژوهشی حافظ، در مرکز حافظ‌شناسی با حمایت «دکتر زهرا رنجبری» در بهمن‌ماه ۱۳۹۸ به‌تصویب رسید.

بر اساس اهداف بلندمدّتِ مرکز حافظ‌شناسی مبنی‌بر توسعه‌ی پژوهش‌های علمی در پیوند با حافظ و جذب و حمایت از پژوهشگران مستعد و توانا، تفاهم‌نامه‌ای بین مرکز حافظ‌شناسی و دکتر زهرا رنجبری، در قالب «پژوهانه دکتر زهرا رنجبری» تنظیم شد.

به موجب این تفاهم‌نامه خانم زهرا رنجبری، سالانه ۱۲۰ میلیون ریال به‌عنوان پژوهانه (گرنت)، در اختیار مرکز حافظ‌شناسی قرار می‌دهد و مرکز حافظ‌شناسی سالانه یک نفر را در قالب قرارداد یک‌ساله یا دو نفر را در قالب قرارداد شش‌ماهه – به شرط داشتن طرح پژوهشی مورد پذیرش – به‌کار گیرد.

طبق فراخوان مرکز حافظ‌شناسی، دانش‌آموختگان دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری یا پژوهشگران و هنرمندان واجد شرایط، با ارائه‌ی طرح پژوهشی و تصویب در شورای علمی مرکز حافظ‌شناسی می‌توانند از دوره‌ی شش‌ماهه یا یک ساله‌ی «پژوهانه دکتر زهرا رنجبری» بهره‌مند شوند. متقاضیان می‌توانند طرح‌های پیشنهادی خود را به‌منظور بررسی و ارزیابی به‌نشانی ایمیل مرکز حافظ‌شناسی (hafezstudies@gmail.com) ارسال کنند.

یادآور می‌شود، اولین پژوهانه مرکز حافظ‌شناسی با حمایت «دکتر زهرا طاهری» در فروردین‌ماه ۱۳۹۸  و دومین پژوهانه آن با حمایت «مهندس بهرام بزرگ» در شهریورماه ١٣۹٨ به‌تصویب رسید و هم‌اکنون با طرح‌های مصوّب در حال اجراست.

پژوهانه یا گرنت پژوهشی، تخصیص اعتباری ویژه برای تقویت علمی پژوهشگران ممتاز و مستعد دانشگاهی و توسعه‌ی کیفی پژوهش‌های بنیادی و کاربردی است و در جهان امروز، رواج تام دارد. مرکز حافظ‌شناسی که نهادی فرهنگی، مستقل و غیردولتی است، از سال ۱۳۹۶ موفق به دریافت کرسی پژوهشی حافظ و مجوّز رسمی جذب پژوهشگر پسادکتری شده است. افزون بر این در سال جاری نیز موفّق به‌تأمین اعتبار و اعطای سه پژوهانه علمی شده است.