آیین تکریم و معارفه استانداران قدیم و جدید فارس با حضور وزیر کشور برگزار شد

سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام) محور اصلی مدیریت استان در همه حوزه ها خواهد بود

بامداد خبر: دکتر محمد هادی ایمانیه که بر اساس حکمی از سوی آیت الله سید ابراهیم رئیسی، به عنوان استاندار فارس معرفی شد. به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ، آیین تکریم دکتر عنایت الله رحیمی استاندار قدیم و معارفه دکتر محمد هادی ایمانیه استاندار جدید فارس با حضور سردار احمد وحیدی، وزیر کشور دولت سیزدهم […]

بامداد خبر: دکتر محمد هادی ایمانیه که بر اساس حکمی از سوی آیت الله سید ابراهیم رئیسی، به عنوان استاندار فارس معرفی شد.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ، آیین تکریم دکتر عنایت الله رحیمی استاندار قدیم و معارفه دکتر محمد هادی ایمانیه استاندار جدید فارس با حضور سردار احمد وحیدی، وزیر کشور دولت سیزدهم برگزار شد.

دکتر محمد هادی ایمانیه که بر اساس حکمی از سوی آیت الله سید ابراهیم رئیسی، به عنوان استاندار فارس معرفی شده بود در این آیین عنوان کرد: در دوران مدیریت خود تلاش می‌کنم عمل به الگوهای حکمرانی در نامه حضرت امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر را سر لوحه امور قرار دهم.
توجه به اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم و اهمیت دادن به نیروهای جوان، خلاق، پرتوان و پاکدامن انقلابی از دیگر مولفه های مد نظر استاندار فارس در شیوه مدیریتی خود بود.
دکتر ایمانیه خاطرنشان کرد: بی تردید بهره گرفتن از توان و نیروهای جوان و پر تلاش آنها را برای به دست گرفتن جایگاه های مدیریتی در کشور آماده خواهد کرد.
وی با اعتقاد به اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب شکوه‌مند اسلامی ایران تا کنون اقدامات مهم و اثرگذاری از سوی دولت‌های مختلف انجام شده، نادیده گرفتن این زحمات را بی انصافی دانست و افزود: البته همچنان راهی طولانی برای رسیدن به قله مد نظر رهبر معظم انقلاب در پیشرفت و توسعه باقی مانده که باید برای رسیدن به آن برنامه ریزی های لازم انجام شود.
استاندار فارس با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در سفر خود به شیراز که وجود دانشگاه در شیراز را دارالعلمی در دارالعلم توصیف فرموده‌اند، اظهار کرد: فارس مهد فرهنگ، علم، دین و دیانت است.
دکتر ایمانیه تاکید کرد: در دوره مدیریت او «سومین حرم اهل بیت» به عنوان محور همه امور در نظر گرفته خواهد شد.
وی با اشاره به وجود ۵ هزار پروژه نیمه تمام در استان فارس، این پروژه‌ها را نشان‌دهنده تلاش در دوره‌های گذشته دانست و گفت: تلاش می‌کنم اقداماتی اساسی و برنامه ریزی شده برای به نتیجه رسیدن پروژه های یاد شده انجام دهم.
استاندار فارس خاطرنشان کرد: برای تبدیل فارس به استانی پیشران، نیازمند همت، خلوص نیت، فداکاری، صرف وقت و حرکت‌های جهادی هستیم.
دکتر ایمانیه با اشاره به اینکه در دوران گذشته مدیریت خود همواره از ارشادات و راهنمایی‌های روحانیت معزز استان بهره گرفته است عنوان کرد: بی تردید ادامه یافتن این راهنمایی‌ها و ارشادات راهگشای بسیاری از مسائل در عرصه مدیریتی استان خواهد بود.
وی همچنین بر لزوم ایجاد فضای همکاری و تعامل بین مجموعه مدیریت استان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی، مردم، دانشگاهیان، خیرین و سایر سازمان‌ها و نهادها تاکید کرد و افزود: این همدلی مسیر رفع مشکلات استان را هموار خواهد کرد.
استاندار فارس توجه به حوزه فرهنگی و اعتقادی ، مسائل اقتصادی، توسعه مناطق ویژه، بهره گرفتن از ظرفیت‌های مغفول مانده ، توسعه کشاورزی مدرن، استفاده از معادن ، تسریع در اجرای پروژه‌های راه‌سازی، توسعه شرکت های دانش بنیان و هم افزایی با نخبگان را از اولویت‌های مدیریتی خود برشمرد.
ظرفیت‌های متنوع گردشگری فارس در حوزه‌های مذهبی، طبیعت گردی، تاریخی، توریست درمانی و سایر حوزه ها از دیگر موضوعاتی بود که دکتر ایمانیه به آن اشاره کرد و در ادامه گفت: استفاده از فرصت‌های گردشگری می‌تواند نقش بسزایی در اقتصاد استان و کشور داشته باشد.
استاندار فارس با اشاره به حضور سه وزیر استان فارسی در دولت، فعالیت نمایندگان استان به عنوان روسای برخی کمیسیون‌ها، ظرفیت استان فارسی های مقیم پایتخت، استان فارسی های مقیم کشورهای حوزه خلیج فارس اظهار کرد: با ایجاد وحدت و یگانگی می‌توان از این پتانسیل‌ها برای پیشبرد امور استان استفاده کرد.
دکتر ایمانیه در بخش پایانی سخنان خود را به بیان درخواست هایی از وزیر کشور اختصاص داد.
بازگشت درآمدهای استان در حوزه های مختلف گردشگری ،معادن و سایر سرمایه گذاری ها که به تهران منتقل می‌شود، تفویض اختیار به استان‌ها در راستای خودکفایی و توجه به رفع مشکلات مربوط به حقوق و مطالبات کارکنان حوزه های ستادی استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری ها از جمله این درخواست‌ها بود.
وی تاکید کرد: خدمتگزار همه گروه‌های ارزشی و معتقد به نظام و ولایت فقیه است و از پتانسیل و توانایی های آنها بهره خواهد برد.