رئیس  سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری شیراز

سرانه فضای سبز شیراز یک متر افزایش یافت

بامدادخبر – رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز گفت: با کاشت ۵۰۰ هزار اصله نهال  شامل درخت سرو، چنار، نارنج در میادین و بزرگراه‌ها،  فضای سبز شیراز نسبت به میانگین گذشته یک متر افزایش داشته است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر   محمد رضا زندیه صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در […]

بامدادخبر – رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز گفت: با کاشت ۵۰۰ هزار اصله نهال  شامل درخت سرو، چنار، نارنج در میادین و بزرگراه‌ها،  فضای سبز شیراز نسبت به میانگین گذشته یک متر افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر   محمد رضا زندیه صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای اجرای طرح کارشناسی شده زاگرس سبز شامل کاشت  یک میلیون انواع بذر بومی انغوزه، جاشیر، بادام کوهی در  ارتفاعات  و نیزبا ثبت نام  از ۳۸ هزار متقاصی در طرح سبزینه در قالب هر  شهروند یک درخت تا ۱۵ اسفند ماه  ، ۱۰۰ هزار اصله درخت به فصای سبز شیراز افزوده می شود.

 وی در مورد هفته درخت کاری  افزود:  به مناسبت  این هفته هر روز یک برنامه ویژه و شعار ویژه با عناوین، درخت یعنی زندگی، آب به عنوان امانت آیندگان، درخت دوستی بنشانید که کام دل ببار آرد و پرندگان عناصر  ارزشمند فصای سز هستند از چهارشنبه چهاردهم اسفند آغاز و تا جمعه ادامه می یابد .

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز خاطر نشان کرد: در اجرای  طرح نورپردازی پل های شیراز که تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه می یابد افزون بر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است و نیز تا قبل از عید نورپردازی پل کشن و ولیعصر و  چپ گرد صدرا  تا روز شیراز به بهره برداری خواهد رسید.

 زندیه تصریح کرد: به دلیل نزدیک شدن  نوروز، طرح کوتاه مدت گلکاری وزیباساز میدان امام حسین(ع)،  اجرای  و  طرح جامع آن در آینده نزدیک، اجرا می شود .وی همچنین از اجرای  ۱۰ فرش گل، جانمایی ۱۰۰ گلدان بزرگ  جهت  گل ارایی  و نصب در مقابل  اماکن، المان گل از ۱۵ اسفند با موضوع نوروز و گل در شهر شیراز خبر داد.

وی اضافه کرد: بهسازی ۳ قنات با اعتباری افزون بر ۵۰۰ میلیون تومان جهت لایروبی و بهسازی سعدی و ستاد باغات، اجرای مدرسه سبز، برگزاری نخستین جشنواره با عنوان سبز‌های نوروزی خبر داد.  

آغاز عملیات کاشت ۷ هزار اصله درخت در پارک کوهستانی باباکوهی