دکتر علی ناصری رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد:

رنگ آمیزی های شهری بایستی بر اساس علم روان شناسی رنگ ها و با هدف ایجاد نشاط درشهروندان برنامه ریزی و اجرا گردد

بامدادخبر– رنگ آمیزی های شهری بایستی بر اساس علم روان شناسی رنگ ها و با هدف ایجاد نشاط درشهروندان برنامه ریزی و اجرا گردد و از نگاه سلیقه ای و شخصی پرهیز شود. به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد؛ به منظور طراحی […]

بامدادخبررنگ آمیزی های شهری بایستی بر اساس علم روان شناسی رنگ ها و با هدف ایجاد نشاط درشهروندان برنامه ریزی و اجرا گردد و از نگاه سلیقه ای و شخصی پرهیز شود.
به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد؛ به منظور طراحی المان های مناسبتی و حجمی ، از نظر هنرمندان در قالب نشست های تخصصی استفاده گردد.
وی گفت :با توجه به کاهش بارندگی ها لازم است احیاء و بهره برداری مناسب از قنات های شیراز با جدیت پیگیری گردد. وی همچنین  خواستار پیگیری رفع معضل رها شدن فاضلاب در شهرک آرین و بلوار پاسارگاد بر اساس شرح وظایف دستگاه های مسوول در دستورکار شد.
در یک صد و هشتاد و دومین جلسه کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری که با حضور اعضای کمیسیون،مشاوران، مدیران و نمایندگان معاونت خدمات شهری ، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و اداره مهندسی آب شهرداری برگزار شد در ابتدا مسوولان مربوطه در خصوص المان های مناسبتی وحجمی، ساخت و نصب مبلمان شهری ، طراحی و بهسازی مبلمان شهری ، احیا و ثبت قنات های شیراز و همچنین رینگ آب فضای سبز شهری گزارش مبسوطی ارایه نمودند.
دکتر علی ناصری در ادامه در خصوص طراحی و رنگ آمیزی فضای شهری اظهار داشت: در روان شناسی رنگ‌ها هر رنگی معنای خاصی داشته و انتخاب رنگ صحیح در مناظر شهری، چیزی فراتر از سلیقه و علاقه شخصی است .
وی افزود:متاسفانه امروز در رنگ آمیزی های شهر شاهد سلیقه شخصی و رنگ آمیزی های ناامید کننده وبی روح هستیم.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا با تاکید براینکه به کارگیری رنگ ها نیاز به تخصص و کار کارشناسی دارد گفت: به کار بردن صحیح رنگ ها چشم اندازی زیبا و دلنشین برای مردم پدید می آورد .
وی افزود :چشم اندازها، مبلمان ها، رنگ آمیزیها و ساختمان سازی های هر شهر باید هماهنگ و متناسب با شرایط اقلیمی، پیشینه فرهنگی ، ادبی ، تاریخی و مذهبی و بر اساس سلیقه و فرهنگ مردم آن منطقه صورت پذیرد .
رییس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری در ادامه ضمن تاکید بر ویژگی های منحصر به فرد شهر شیراز ، از شهرداری شیراز (سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری) خواست تا نسبت به برگزاری نشست های دوره ای کارگروهی تخصصی با حضور کارشناس کمیسیون و هنرمندان فعال در عرصه رنگ آمیزی و طراحی مبلمان ها و المان های مناسبتی و حجمی اقدام نموده ، نتایج کارگروه مذکور را به صورت منظم جهت بهره برداری به کمیسیون ارائه نماید.
همچنین با توجه به مساحت کلان شهر شیراز و ضرورت اصلاح چارت سازمانی معاونت سیما و منظر زیرمجموعه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری مقرر شد : از طریق معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری موضوع پیگیری گردد.
دکتر ناصری از معاون سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری خواست تا به منظور بهره گیری از دیدگاه های صاحب نظران حوزه روان شناسی ، در کمیته روان شناسی مدیریت شهری شرکت فعال داشته باشند.
در کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری همچنین مقرر شد : شهرداری (معاونت خدمات شهری) در خصوص احیاء و بهره برداری از قنات های هفده گانه اقدام نموده ، برنامه زمان بندی جهت ثبت ملی قنات ها را تهیه و به کمیسیون ارائه نماید.
همچنین در خصوص رفع معضلات زیست محیطی ناشی از رها شدن فاضلاب در شهرک آرین و بلوار پاسارگاد مقرر شد : ضمن پیگیری لازم از سوی شهرداری (معاونت خدمات شهری) نتایج به کمیسیون ارائه گردد .
در خاتمه با توجه به بحران کم آبی در فصل تابستان و ضرورت مدیریت بهینه آب فضای سبز شهری ، آب شرب ، روان آبها و ضرورت احیاء چاه های جذبی نیز مقرر شد : موضوع با حضور دستگاه های اجرایی ذیربط در دستور کار جلسه آینده کمیسیون قرار گیرد.

نگهداری و حفاظت از فضای سبز و باغات اولویت اول سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری باشد