جمال رازقی رئیس اتاق بازرگانی ،صنایع ،معادن و کشاورزی استان فارس در گفتگو با خبرنگاران :

دولت دست صادر کنندگان را برای وارد کردن کالا های اساسی و تامین ارز کشور باز بگذارد

بامدادخبر – جمال رازقی رئیس اتاق بازرگانی ،صنایع ،معادن و کشاورزی استان فارس در گفتگو با خبرنگاران و در پاسخ به اضهارات و بخشنامه های  بانک مرکزی گفت: صادر کننده و تولید کنند نمی تواند به روز تولید و فعالیت کند ولی ارز حاصل از صادرات را به کشور برنگرداند وگفتن این موضوع  از سوی بانک مرکزی […]

بامدادخبر – جمال رازقی رئیس اتاق بازرگانی ،صنایع ،معادن و کشاورزی استان فارس در گفتگو با خبرنگاران و در پاسخ به اضهارات و بخشنامه های  بانک مرکزی گفت: صادر کننده و تولید کنند نمی تواند به روز تولید و فعالیت کند ولی ارز حاصل از صادرات را به کشور برنگرداند وگفتن این موضوع  از سوی بانک مرکزی یک نوع فرافکنی است و بهتر است  بجای مطرح کردن این مباحث توضیح دهند که آن ۲۲ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی که به خرید کالاهای اساسی اختصاص داده شد ولی هیچ کالایی با ان وارد کشور نشده کجاست؟ ما از اصحاب رسانه می خواهیم این موضوع را تا تایین تکلیف آن پی گیری کنند.آنچه نصیب مردم شد گرانی حاصل ازخروج این ارزهاست.

جمال رازقی  گفت : کاسبان خشکسالی این پولها را  در قالب شرکت های صوری در کشورهای ثالث ، خارج و از آنجا به کانادا انتقال می دهند،پولی که شنیده های ما حاکی از آن است که این پولها در دست فرقه های ضاله وضد انقلاب است . وی گفت : از دستگاههای امنیتی و نظارتی درخواست رسیدگی داریم.
در استان به لحاظ ارزشی رشد کمی در چهارماهه اول سال در بحث صادرات داشتیم  ولی در کشور دچار رکود صادرات هستیم.
رئیس اتاق بازرگانی فارس گفت :دولت دست صادر کنتدگان را برای وارد کردن  کالا های اساسی و تامین ارز کشور باز بگذارد . اگر اکنون کاری و وظیفه ای که دادیم را به شایستگی انجام ندهیم،کشور دچار مشکل خواهد شد. از رسانه ها می خواهیم صدای رسای فعالان اقتصادی استان باشند.