دستگیری عاملان آتش‌سوزی ارتفاعات جنگلی فیجان شهرستان ارسنجان

بامدادخبر–  عاملان آتش‌سوزی ارتفاعات جنگلی فیجان شهرستان ارسنجان شناسایی و دستگیر شدند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  خسروانیان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان اظهار داشت دو نفر از افرادی که در زمان آتش سوزی در ارتفاعات حضور داشتند توسط مامورین اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شناسایی و پس از انجام […]

بامدادخبر  عاملان آتش‌سوزی ارتفاعات جنگلی فیجان شهرستان ارسنجان شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  خسروانیان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان اظهار داشت دو نفر از افرادی که در زمان آتش سوزی در ارتفاعات حضور داشتند توسط مامورین اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شناسایی و پس از انجام تحقیقات و بررسی های میدانی کارشناس حقوقی این اداره بعنوان مظنونان آتش سوزی با معرفی به دادسرای عمومی و انقلاب ارسنجان تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.
وی با اشاره به بررسی های بیشتر پرونده و پیگردهای قانونی و قضایی برای این متخلفان افزود: درحال حاضر مطابق ماده ۴۷ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع کشور، مجازات ۱۰ سال حبس و پرداخت غرامت نقدی ناشی از سوختن عمدی درختان و پوشش گیاهی جنگلی در انتظار این متهمان نیز می باشد .
وی از مردم و بویژه افراد محلی خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک از قبیل: دود ،آتش سوزی، قطع درختان، احداث کوره ذغالی، تخریب و تصرف در عرصه های طبیعی مراتب را از طریق شماره تلفن رایگان و شبانه روزی ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.
لازم به ذکر است:حریق در طبیعت و ارتفاعات مرتع فیجان ارسنجان علی رغم وزش باد، کوهستانی و صعب العبور بودن منطقه و وجود پوشش گیاهی خشک سرانجام با تلاش نیرو‌های هنگ امدادطبیعت ارسنجان ، حضور مردم و فرماندار محترم در نهایت پس ازگذشت ۶ ساعت کنترل و مهار شد.