انتقاد عزیزی از بی توجهی ها به ظرفیت های انرژی در فارس:

خلیج فارس افتتاح شد، کلنگ پالایشگاه شیراز هنوز بر زمین مانده است!

بامداد خبر:نماینده شیراز و زرقان با انتقاد از بی توجهی ها به ظرفیت های استان فارس در حوزه انرژی گفت: همزمان با پالایشگاه ستاره خلیج فارس، کلنگ پالایشگاه دوم شیراز نیز به زمین زده شد اما پالایشگاه خلیج فارس به بهره برداری رسید و کلنگ پالایشگاه شیراز هنوز بر زمین مانده است! به گزارش پایگاه […]

بامداد خبر:نماینده شیراز و زرقان با انتقاد از بی توجهی ها به ظرفیت های استان فارس در حوزه انرژی گفت: همزمان با پالایشگاه ستاره خلیج فارس، کلنگ پالایشگاه دوم شیراز نیز به زمین زده شد اما پالایشگاه خلیج فارس به بهره برداری رسید و کلنگ پالایشگاه شیراز هنوز بر زمین مانده است!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، ابراهیم عزیزی در نشستی با حضور اعضای کمیسیون انرژی مجلس و جمعی از مدیران وزارت نفت در شرکت گاز استان فارس، با اشاره به ظرفیت های استان به عنوان عقبه مناطق نفت خیز کشور و لزوم توجه به این عقبه، اظهار داشت: کمیسیون انرژی مجلس باید به این عقبه توجه کند چراکه فارس نقش پشتیبان را از سایر مناطق ایفا می کند اما از مزایای آن بی بهره است.
او افزود: به عنوان نمونه منطقه عسلویه یکی از محورهای پرتردد کشور است که هر روزه تلفات سنگینی را در آن شاهد هستیم در حالی که جاده منتهی به آن که از استان فارس می گذرد، بخش اعظمی از نیازهای نفتی کشور را تامین می کند و هیچ توجهی به آن نمی شود.
نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه ۷۵درصد فراورده های نفتی فارس امروز از طریق جاده و با تانکر تامین می شود، افزود: هر ماه ۷۰میلیارد تومان تنها هزینه حمل و نقل این فرآورده ها است و سیل، حوادث طبیعی و هر اتفاق غیر مترقبه نیز موجب اختلال در سوخت رسانی می شود لذا باید موضوع خط انتقال فرآورده به استان فارس با جدیت دنبال شود.
عزیزی با انتقاد از بی توجهی ها به احداث پالایشگاه دوم شیراز نیز گفت: همزمان با پالایشگاه ستاره خلیج فارس، کلنگ این پالایشگاه به زمین زده شد اما هنوز کلنگ آن بر زمین مانده است! به راستی این چه عدالت و منطقی است؟ از کمیسیون انرژی مجلس می خواهیم که این موضوعات تعیین تکلیف شود.
نماینده شیراز و زرقان در مجلس به موضوع عدم گازرسانی به برخی روستاها به دلیل مصوبات غلط نیز اشاره کرد و گفت: منطقه ای را در شیراز داریم که گاز ندارد در صورتی که سرمای شدید در آن حاکم است و چندین واحد صنعتی نیز آنجا راکد شده است و علی رغم تلاش شرکت گاز فارس، مصوبات غلط دست آنها را برای گازرسانی بسته است. این مصوبات باید به روز شود.
او در پایان به موضوع آب شرب شهرستان شیراز و بی توجهی مسوولان در این رابطه نیز نیز اشاره کرد و گفت: شیراز ۱۶۵ میلیون لیتر مصرف آب دارد که تنها۳۰میلیون لیتر از سد درود زن می گیرد و ۱۳۵میلیون لیتر مکعب از چاههای آب که از حد مجاز گذشته و روی ۱۱۰ پی پی ام است که موجب بسیاری از بیماری ها و مشکلات می شود.
عزیزی خاطرنشان کرد: ۲سال است که برای ۱۴کیلومتر خط انتقال آب می دویم اما انجام نمی شود و نمی دانیم برای حل و فصل این موضوع، به چه کسی باید متوسل شویم؟