با هدف تجاری سازی ایده های برتر صورت گرفت؛

حمایت پست بانک از استارت آپها و شرکتهای دانش بنیان نوآور در اینوتکس فارس

بامداد خبر:مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس از حمایت و تامین مالی استارت آپها و شرکت های دانش بنیان استان فارس توسط مدیریت شعب پست بانک استان به عنوان بانک تخصصی حوزه ICT، در اولین پیج نمایشگاه استانی اینوتکس در محل پارک علم و فناوری فارس خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، […]

بامداد خبر:مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس از حمایت و تامین مالی استارت آپها و شرکت های دانش بنیان استان فارس توسط مدیریت شعب پست بانک استان به عنوان بانک تخصصی حوزه ICT، در اولین پیج نمایشگاه استانی اینوتکس در محل پارک علم و فناوری فارس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با بیان اینکه شیراز اولین میزبان نخستین مرحله استانی رقابت های علمی اینوتکس پیج بود، اظهار کرد: در این رقابتها شرکت های دانش بنیان، فناور و استارت آپهای استان فارس ایده های علمی خود را در طراز رقابت گذاشتند.
وی حضور پررنگ پست بانک استان بعنوان بانک تخصصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در این رویداد را نقطه عطفی جهت حمایت از شرکت های دانش بنیان و نوآور در استان فارس و کمک به تجاری سازی ایده های برتر عنوان کرد.
سهرابی در خصوص رویداد اینوتکس گفت: ملاک داورها برای تعیین و پذیرش ایده های برتر در این رویداد، اقتصادی بودن و نوآور بودن آنها بوده است و شش داور طرح های علمی ۱۶ تیم شرکت کننده در رویداد را ارزیابی کردند.
وی افزود: رقابت های رویداد اینوکس بعد از استان فارس در استانهای کرمانشاه، یزد، قم و ارومیه نیز برگزار می شود و تیم های برتر این رویدادها در قالب تسهیلات و هدایای نقدی حمایت و پرورش داده می شوند تا برای رویداد فینال در مقابل صاحبان صنایع و سرمایه گذارها در یازدهمین رویداد اینوتکس ملی که در تاریخ ۲۰ تا ۲۳ اردیبهشت ماه سال آینده در تهران برگزار می شود، حضور یابند و در نهایت پنج برگزیده نهایی رویداد کشوری به رقابتهای بین المللی سوان که در کشور ارمنستان برگزار می شود اعزام می شوند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در پایان از پارک علم و فناوری فارس برای برگزاری رویداد اینوتکس فارس و حامیان این رویداد بویژه فن بازار منطقه ای فارس و مدیریت شعب پست بانک استان و سایر دستگاههای همکار در برگزاری این رویداد تشکر کرد.
فاطمه دهقانی مدیر شعب پست بانک استان فارس و داور اولین رویداد استانی اینوتکس در شیراز نیز گفت: یکی از برنامه های اصلی پست بانک ایران حمایت و تامین مالی شرکت های دانش بنیان و نوآور است .
وی با اشاره به نقش و اهمیت تکنولوژی های فن آور در زندگی روزمره از جمله امور مالی و بانکی افزود: شرکتهای فن آور و دانش بنیان از جمله فین تک ها میتوانند با جمع آوری اطلاعات و تحلیل و پردازش داده ها، بهره وری خدمات مالی را افزایش داده و با خدمات خود تجربه کاربران از خدمات مالی را تغییر دهند.
گفتنی است در رویداد اینوتکس فارس، استارت آپ های ویرا، ژابیز و ژئومارس به ترتیب بعنوان تیم های منتخب اول تا سوم به رویداد فینال راه یافتند.