رحیمی"استاندار فارس:

حضور نیروی انتظامی در جامعه آرامش بخش است

بامدادخبر/ شیراز – استاندار گفت: حضور نیروی انتظامی در جامعه برای افراد قانونمند آرامش بخش و برای افراد مخل نظم و امنیت رعب آفرین است. به گزارش پایگاه خبری تحیلی بامدادخبر ، دکتر “عنایت الله رحیمی” در جلسه با مجمع خیران امنیت ساز استان که در استانداری فارس برگزار شد، اظهار داشت: امروزه مردمی کردن فعالیت […]

بامدادخبر/ شیراز – استاندار گفت: حضور نیروی انتظامی در جامعه برای افراد قانونمند آرامش بخش و برای افراد مخل نظم و امنیت رعب آفرین است.

به گزارش پایگاه خبری تحیلی بامدادخبر ، دکتر “عنایت الله رحیمی” در جلسه با مجمع خیران امنیت ساز استان که در استانداری فارس برگزار شد، اظهار داشت: امروزه مردمی کردن فعالیت ها و افزایش مشارکت مردم در جامعه یک امر ضروری است.

وی یکی از اولویت های اصلی دولت را امنیت عنوان کرد و افزود: امنیت، سلامت و معیشت مولفه های به هم پیوسته و راهبردهایی اساسی هستند که در خصوص فراهم آوردن آن ها در جامعه تلاش صورت می پذیرد و این اقدامات زمانی موثر خواهد بود که از دیدگاه ها و نقطه نظرات مختلف مردم استفاده شود.

استاندار فارس با بیان اینکه قسمت زیادی از ابعاد امنیت عمومی جامعه بر عهده نیروی انتظامی است، گفت: نیروی انتظامی در موضوع های مختلفی از جمله مبارزه با قاچاق کالا و ارز، جرائم اقتصادی، کنترل بزهکاری های اجتماعی از جمله سرقت و نزاع و امنیت اخلاقی اقدامات خود را انجام می دهد.

رحیمی نقش نیروی انتظامی در جامعه را برجسته دانست و افزود: باید به این مجموعه کمک کنیم تا بتواند وظایف متنوع و سنگین خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهد.

وی امنیت را به اکسیژن تشبیه و خاطر نشان کرد: امنیت به مانند اکسیژن است، تا زمانی که به راحتی نفس می کشیم قدر آن را نمی دانیم ولی به محض از دست دادن آن قدرش را بیشتر خواهیم دانست.

استاندار فارس گفت: حضور نیروی انتظامی در جامعه برای افراد قانونمند آرامش بخش و برای افراد مخل نظم و امنیت رُعب آفرین است.

رحیمی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از خیران امنیت ساز، گفت: برای اینکه بتوانیم نیروی انتظامی کارآمدی داشته باشیم باید موضوع امنیت را عمومی و آن را در قالب گروه های مردم نهاد، محله محور نماییم.

در ابتدای این جلسه، سردار “رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان فارس گفت: اقدامات خیران امنیت ساز و همچنین صاحبان شرکت ها و کارخانجات که باعث کاهش بیکاری در جامعه می شوند، در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار تأثیر گذار است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از خیران امنیت ساز و اقدامات آن ها در راستای تعامل و همکاری با مجموعه نیروی انتظامی استان فارس، افزود: اجر اقدامات ارزشمند شما در نزد خداوند محفوظ است.

پایان پیام/