رئیس جمهور در شیراز :

حضور در استان‌ها یک ضرورت است

بامداد خبر : شیراز / رئیس‌جمهور گفت: حضور در استان‌ها به‌عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، ، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی پنجشنبه‌شب در نشست شورای اداری که با حضور هیئت دولت برگزار شد طی سخنانی اظهارداشت: در طول ۴۰ ساله گذشته هرگز […]

بامداد خبر : شیراز / رئیس‌جمهور گفت: حضور در استان‌ها به‌عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، ، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی پنجشنبه‌شب در نشست شورای اداری که با حضور هیئت دولت برگزار شد طی سخنانی اظهارداشت: در طول ۴۰ ساله گذشته هرگز این‌گونه مسائل و مشکلات مردم از سوی وزیران در شورای اداری مطرح و موردبحث و بررسی قرار نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات آب، برق، معدن، صنعت به‌ویژه پروژه‌های نیمه‌تمام که در اولویت قرار دارد باید در نشست شورای اداری به نام دولت و حکومت برطرف و یا کاهش یابد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: برای تسریع در وعده‌هایی که به ملت داده می‌شود ابتدا باید به سراغ پروژه‌های نیمه‌تمام رفته و آن را به پایان رساند سپس به سراغ دیگر پروژه‌ای گام برداشته شود.

 رعایت تقوا در خرج کرد هزینه‌ها ضروری است

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز در ادامه این نشست رعایت تقوا در خرج کرد هزینه‌ها و بودجه‌های اختصاصی به استان فارس را ضروری دانست و گفت: اگر تقوا در هزینه‌های مصرفی لحاظ نشود معلوم نیست که به چه راه‌هایی کشیده می‌شود و در این راستا باید با کمک دولت عادلانه تقسیم شود.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام خاطرنشان کرد: برای برون‌رفت از معضلات اجتماعی باید ملاک سند نقشه مهندسی فرهنگی باشد تا به اهدافی که موردنظر دست‌یابیم.

اختصاص رتبه برتر استان فارس در مراکز علمی و فناوری

استاندار فارس در ادامه نشست از رتبه برتر استان فارس در زمینه‌های فرهنگی، علمی، صنعتی و پیوند کبد خبر داد و گفت: استان فارس با ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان، ۲۷۰ مرکز رشد و فناوری و نیز صنایع‌دستی در میان دیگر استان‌ها در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد.

محمدهادی ایمانیِه خاطرنشان کرد: احداث بین‌الحرمین، دسترسی مناطق محروم به‌قطار شهری، مرگ ناشی از تصادفات جاده‌ای، دسترسی خطوط راه‌آهن به مناطق جنوب، وام بانکی و نیز برگشت ۹۰ درصد از درآمد گردشگری به مرکز و جذب سرمایه‌گذار ازجمله مشکلات استان فارس است.

وی تصریح کرد: معطل ماندن ۴۰ درصد ظرفیت صنعتی، بروکراسی اداری در فرآوری گیاهان دارویی، تکمیل بیمارستان، مسکن نخبگان و حاشیه‌نشینی معضلاتی که استان با آن روبه‌رو است.

اعتبارات استان فارس باید ویژه دیده شود

نماینده مردم لارستان، خنج و اوز در مجلس شورای اسلامی در این آئین افزود: استان فارس با داشتن ظرفیت‌های بسیار گستردگی جغرافیایی و جمعیتی، هنگام تخصص اعتبار باید از سوی دولت ویژه دیده شود.

 حسین زاده خاطرنشان کرد: از ۴ هزار واحد صنعتی ۴۰ درصد نیمه فعال، آب‌رسانی سیار به ۷۲۰ روستا، ۲۰ شهر و نیز درگیری یک‌میلیون نفر از جمعیت استان فارس با بحران آب از دیگر مشکلاتی که توسط دولت باید برطرف شود.

بعضی از روستا‌ها تنها ۲ ساعت از آب شرب مصرف می‌کنند

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در‌ مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: بعضی از روستا از ۷۲ ساعت تنها از ۲ ساعت آب بهره‌مند می‌شوند موجی از نارضایتی را برای مردم ایجاد کرده است.

جلال رشیدی کوچی بیان داشت: به علت عدم نظارت بر بازار معیشت مردم با مشکل مواجه شده و نیز در حوزه کشاورزی نیز تأثیر نامطلوبی گذاشته است.

فاصله راه شیراز اصفهان ۲ ساعت کاهش می‌یابد

وزیر راه و شهرسازی در این نشست افزود: با راه‌اندازی آزادراه شیراز اصفهان شاهد کاهش ۲ ساعته در این محور هستیم.

فارس دومین تولیدکننده گاز کشور

وزیر نفت در نشست شورای اداری با اشاره به اینکه فارس با ۶ میدان گاز و تولید روزانه ۱۱۴ میلیون مترمکعب گاز در جایگاه ویژه‌ای در کشور قرار د دارد، گفت: بهره‌برداری از ۲۵۰ پروژه ورزشی، بهداشتی، فرهنگی و آموزشی، هزار روستا، ۴۴۰ واحد صنعتی و ۶ شهر به شبکه گازرسانی و تکمیل برج علم و فناوری از دیگر فعالیت‌ها وزارت نفت است.

جواد اوجی بیان داشت: لوله‌کشی ۵۰۰ خانوار زیرپوشش سازمان بهزیستی، خط لوله پالایشگاه و مخازن با اخذ مجوز از سازمان برنامه‌وبودجه و نیز توجه به پروژه‌های بالا و پائین‌دستی برنامه‌های اجرایی این وزارت است.

گفتنی است، در ادامه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جهاد کشاورزی در مورد سفر به شهرستان‌های استان و بازدید از مشکلات آنان در مورد کمبود بهداشت، کمبود آب، نهاد‌های کشاورزی و دامی مطالبی را ارائه کردند.

 در پایان از سند مهندسی فرهنگی رونمایی شد.