توسعه کشت گلخانه ای در شهرستان کوار

بامداد خبر:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار گفت: سطح کشت گلخانه ای از ابتدای سال جاری تاکنون۲۰ هزار مترمربع افزایش یافته است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، عبدالرسول جوکار در این خصوص افزود: سطح کشت گلخانه‌ای در شهرستان کوار از ۱۲۰هزار مترمربع در سال ۱۳۹۹ به حدود۱۴۰هزار مترمربع در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.وی خاطر […]

بامداد خبر:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار گفت: سطح کشت گلخانه ای از ابتدای سال جاری تاکنون۲۰ هزار مترمربع افزایش یافته است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، عبدالرسول جوکار در این خصوص افزود: سطح کشت گلخانه‌ای در شهرستان کوار از ۱۲۰هزار مترمربع در سال ۱۳۹۹ به حدود۱۴۰هزار مترمربع در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.وی خاطر نشان کرد این سطح شامل احداث ۳ واحد جدید گلخانه ای در شهرستان می باشد.
وی با بیان اینکه کشت محصولات به صورت گلخانه‌ای علاوه بر کاهش مصرف آب و افزایش بهره‌وری، افزایش تولید در واحد سطح را نیز به همراه دارد اضافه کرد: توسعه کشت گلخانه‌ای از اولویت‌های مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان است و عمده محصولات تولیدی در واحد‌های گلخانه این شهرستان،شامل گوجه فرنگی، خیار، فلفل دلمه و گیاهان زینتی است.
مدیر جهاد کشاورزی کوار با اشاره به صادرات بخشی از محصولات تولیدی گلخانه‌ای شهرستان کوار گفت: محصولات گلخانه ای این شهرستان علاوه بر مصرف در داخل به کشور‌های آسیای میانه، روسیه و عراق صادر می شود.