تنوع طرح‌ها در پویش «همت» در حوزه آسیب‌های اجتماعی استان مرکزی بی‌نظیر است

به گزارش خبرنگار ایرنا،«سینا دلشادی» روز شنبه در آیین رونمایی از پوستر مسابقه و پویش همت (هنر، مردم، تحول) افزود: شور و نشاط جامعه هنری به واسطه اجرای این طرح‌ها دوچندان خواهد شد. وی اظهار داشت: پیوند انجمن‌های هنری و موسسه‌های قرآنی در این طرح ارزشمند است و نباید طرح های مربوط به آسیب‌های اجتماعی منجر […]

به گزارش خبرنگار ایرنا،«سینا دلشادی» روز شنبه در آیین رونمایی از پوستر مسابقه و پویش همت (هنر، مردم، تحول) افزود: شور و نشاط جامعه هنری به واسطه اجرای این طرح‌ها دوچندان خواهد شد.

وی اظهار داشت: پیوند انجمن‌های هنری و موسسه‌های قرآنی در این طرح ارزشمند است و نباید طرح های مربوط به آسیب‌های اجتماعی منجر به ناامیدی شود بلکه با ارایه راهکار مسئله را برطرف کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: پیوند انجمن‌های هنری با موسسه‌های قرآنی باید مبتنی بر آموزه های دینی و شرعی باشد که این پیوند، نکته بسیار ارزشمندی است.

دلشادی افزود: هنرمندان با اجرای طرح‌های کاهش آسیب اجتماعی و فرهنگی بیش از پیش مسئولیت پذیر می‌شوند و به مسئولیت اجتماعی خود و نقش آفرینی در این مهم خواهند پرداخت و در حل مسایل اجتماعی مشارکت خواهند کرد.

وی اظهار داشت: اجرای این طرح با تنوعی که از آن برخودار است سطوح مختلفی از اهالی هنر و رسانه را درگیر خواهد کرد تا اثرگذاری مطلوب به دنبال داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: انجمن های هنری و نمایندگان صنفی و تعدادی از هنرمندان استان مرکزی برای اجرای این پویش به میدان آمده اند و نیاز است سایر دستگاه‌ها نقش نظارتی را در اجرای مطلوب این طرح ایفا کنند.

دلشادی افزود: کاهش آسیب‌های اجتماعی در قالب هنر در راستای اجرای طرح عدالت فرهنگی است که توسط دولت انقلابی و مردمی مطرح شده است.

وی اظهار  داشت: یکی از زمینه‌های استقرار عدالت اجتماعی فرهنگی، شناخت آسیب ها و موانع رصد و پایش آسیب‌ها در جامعه است.

رئیس انجمن سینما جوان استان مرکزی هم گفت: در اجرای این پویش چهار طرح در حوزه عکس، فیلمنامه، فیلم کوتاه و فیلم ۱۰۰ ثانیه پیش بینی و فراخوان انجام شده است.

«محمد زنده یاد» افزود: تولید پنج فیلم مستند در اجرای این طرح در استان انجام خواهد شد و در چهار حوزه بررسی آسیب‌های اجتماعی از نگاه عکس، فیلمنامه به آسیب‌هایی نظیر بزهکاری، اینترنت، خشونت و طلاق به عنوان اهداف کلی پرداخته است.

وی اظهار  داشت: ارایه آثار این پویش برای مخاطب عام باید با کمک نهادهای متولی به نمایش درآید تا اثرگذاری مطلوب حاصل شود.

رئیس انجمن هنرهای تجسمی استان مرکزی نیز گفت: این انجمن در ۲ بخش، طرح‌هایی را برای اجرای پویش همت در نظر گرفته که در دو بخش الف شامل پوستر، تایپو گرافی و کاریکاتور و در بخش تصویرسازی، حجم و چیدمان مورد توجه است.

«علی شعبانی» افزود: عمده‌ترین مشکل که منجر به آسیب اجتماعی می‌شود، فقدان مشورت است که این معضل در قالب نمایش برای مخاطبان عرضه خواهد شد.

وی اظهار داشت: طلاق به عنوان پدیده مشکل آفرین در جامعه در این حوزه مورد توجه هنرمندان استان مرکزی قرار گرفته تا با ارایه مشورت در هنر نمایش مردم را با مشورت آشنا و از تبعات ادامه دار آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.

رئیس انجمن هنرهای تجسمی استان مرکزی گفت: در بخش «ب» این پویش به محور و جایگاه کودکان در خانواده و اجتماع پرداخته می‌شود زیرا نبود نسل و کم شدن شمار فرزندان تبعاتی دارد که باید عواقب آن در قالب هنر برای مردم در این پویش مطرح شود.

نایب رئیس انجمن نمایش استان مرکزی نیز گفت: ۱۰ تا ۱۲ گروه نمایش خیابانی در گستره استان مرکزی در این پویش مشارکت دارند و با استفاده از ۲۵ اثری که به دبیرخانه ارسال شده در این پویش همکاری دارند.

«رضا یونسی فرد» افزود: استفاده از هنر نمایش درمانی به عنوان مشاوره روانشناسی کمک به تولید محتوا برای همه شهرستان های استان تقسیم بندی شده است.

وی اظهار داشت: متون نمایش صحنه ای کوتاه درحال جمع آوری است و با کمک شهرداری، تبلیغات و جذب مخاطب خاص باید عملیاتی شود.

نایب رئیس انجمن نمایش استان مرکزی گفت: در حوزه نمایش هفت بخش محلی پیش بینی شده و برای دانش آموزان ۶ گروه تئاتر در نظر گرفته شده که در این بخش فعالیت خواهند داشت.

۱۱ مجتمع فرهنگی و هنری، ۱۰۳ آموزگاه هنری، ۱۲۳ موسسه فرهنگی هنری یک و چند منظوره، ۲۱۸ کانون تبلیغاتی، ۱۰۸ نشریه محلی، ۵۰ نمایندگی نشریات سراسری، ۵۸۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد، ۹۶ فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی، پنج نگارخانه، ۴ سینما، ۴۰ موسسه فرهنگی چند منظوره، ۲۳۱ کتابخانه و ۲ هنرستان هنرهای زیبا بخشی از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان مرکزی است.