دکتر اسماعیلی در آیین گشایش چهلمین جشنواره تئاتر فجر در یزد

تلاش دولت تقویت زیر ساخت های حوزه فرهنگ و هنر است

بامداد خبر:محمدمهدی اسماعیلی، در آیین گشایش چهلمین جشنواره تئاتر فجر که در کاروانسرای زین الدین مهریز یزد برگزار شد گفت : تلاش دولت تقویت زیر ساخت های حوزه فرهنگ و هنر است . به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به اینکه: تلاش بر این است تا زیرساخت […]

بامداد خبر:محمدمهدی اسماعیلی، در آیین گشایش چهلمین جشنواره تئاتر فجر که در کاروانسرای زین الدین مهریز یزد برگزار شد گفت : تلاش دولت تقویت زیر ساخت های حوزه فرهنگ و هنر است .
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به اینکه: تلاش بر این است تا زیرساخت های حوزه فرهنگی و هنری بیش از هر زمانی در استان ها تقویت شود و از زمان شروع به کار دولت سیزدهم تمامی فعالیت ها  هم در این راستا قرار داشت.
وی اظهارکرد: هم اکنون اعتبار خوبی در۱۴ استان کشور به طرح ها فرهنگی و هنری اختصاص یافته و در بقیه استان‌ها هم این اتفاق به تدریج عملیاتی می شود.
اسماعیلی ادامه داد: حمایت و آموزش های هنری از جمله سرفصل های جدی کار در حوزه تئاتر است، تلاش این است که نگاه ها عادلانه، برابر و یکسان به همه استان ها باشد.
اسماعیلی اظهار امیدواری کرد که به زودی شاهد ارتقای کمی و کیفی در حوزه تئاتر کشور باشیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی از سخنانش با اشاره به ظرفیت‌ های حوزه فرهنگ و هنر یزد افزود: برگزاری این جشنواره در استان  با تکیه بر ظرفیت‌ها و وجود چهره های شاخص فرهنگی و هنری استان برنامه ریزی شد.
وی اظهار امیدواری کرد که با حضور هنرمندان بیشتری چنین برنامه هایی در استان برگزار شود، اما در روزهای آخر برنامه ریزی، با شیوع کرونا و قرمز شدن تعدادی از شهرستان های استان مواجه شدیم.
اسماعیلی ضمن قدردانی از برگزار کنندگان جشنواره یادشده اظهار کرد: گروه حرفه ای، قوی و هنرمند برای جشنواره برنامه ریزی کردند که محصول آن را در استان یزد شاهد هستیم.
وزیر فرهنگ با اشاره به زیان هایی که با شیوع ویروس کرونا به هنرهای نمایشی وارد شد، افزود: امیدواریم به زودی شاهد برگزاری جشن های بزرگتر و برنامه ریزی های منسجم تر و بیشتری به دور از کرونا در کشور باشیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از ظهر پنجشنبه وارد یزد شد و در شورای فرهنگ عمومی استان یزد که با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه برگزار شد شرکت کرد. همچنین از بخش های مختلف کتابخانه مرکزی یزد بازدید کرد و با حضور در آرامگاه شهدای گمنام و شهید صدوقی و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا نیز ادای احترام کرد.