جوابیه رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی به مطلب منتشر شده در پایگاه خبری آینه فارس:

تبلیغات از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به تایید رسیده است

بامدادخبر : در پی انتشار مطلبی با عنوان «مورد عجیب مضمون بیلبوردهای شهرداری شیراز» در پایگاه خبری آینه فارس در تاریخ ۷ شهریور، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و همچنین سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز جوابیه های زیر را صادر کردند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ،  در جوابیه دکتر […]

بامدادخبر : در پی انتشار مطلبی با عنوان «مورد عجیب مضمون بیلبوردهای شهرداری شیراز» در پایگاه خبری آینه فارس در تاریخ ۷ شهریور، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و همچنین سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز جوابیه های زیر را صادر کردند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ،  در جوابیه دکتر جعفری رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز آمده است: سازه‌های ذکر شده در مطلب که به تبلیغات تجاری اختصاص یافته، متعلق به سازمان فرهنگی شهرداری نیستند و از سوی یکی دیگر از زیرمجموعه‌های شهرداری شیراز از طریق مزایده در اختیار بخش خصوصی و کانون‌های تبلیغاتی قرار گرفته است و موضوع تبلیغات فعلی نیز هیچگونه ارتباط محتوایی با مسایل فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و شهری نداشته و از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به تایید رسیده است.
از آنجا که در بخش هایی از متن خبر این پایگاه به سازمان فرهنگی شهرداری اشاره شده است، این حق را بر خود مسلم دیدیم که با رویکرد شفاف‌سازی موضوع، توضیحاتی ارائه شود.
بی شک اطلاع، آگاهی، دانش و اشراف خبرنگاران محترم نسبت به موضوع خبری، تحلیل صحیح و منصفانه‌تری را موجب خواهد شد.
همچنین در پاسخ به این خبر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز اعلام کرده است: طبق ضوابط، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری متولی واگذاری سازه‌های تبلیغاتی به بخش خصوصی است و در خصوص موضوع و محتوای اکران تبلیغات ورود نمی‌کند. محتوای اکران تبلیغات کانون‌های تبلیغاتی در کمیته مستقر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بررسی و تایید می شود.
در متون قراردادهای برون سپاری شهرداری نیز، لزوم اخذ تاییدیه محتوایی از این کمیته ذکر شده است.
شهرداری شیراز تبلیغات مناسبت‌ها را در کار گروهی به نام شورای نظارت بر محتوای تبلیغات محیطی به دبیری سازمان فرهنگی بررسی و با قید لوگوی شهرداری و شورای اسلامی شهر پس از تایید همگی اعضا اکران می‌کند.