رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در جمع اصحاب رسانه ؛

به دلالان خرید گندم اخطار می دهیم بر اساس ساز و کارها مشخص همه آنچه از بازار خریده اند را پس می گیریم

بامداد خبر: در نشست خبری دکتر دهقان پور  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس که به مناسبت  آغاز هفته جهاد کشاورزی درجمع اصحاب رسانه  انجام شد وی با اخطار به خریداران گندم در سطح استان گفت:بر اساس ساز و کارها مشخص همه آنچه از بازار خریده اند را پس می گیریم. به گزارش پایگاه خبری […]

بامداد خبر: در نشست خبری دکتر دهقان پور  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس که به مناسبت  آغاز هفته جهاد کشاورزی درجمع اصحاب رسانه  انجام شد وی با اخطار به خریداران گندم در سطح استان گفت:بر اساس ساز و کارها مشخص همه آنچه از بازار خریده اند را پس می گیریم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر،وی گفت : دولت با طرح ملی واگذاری توزیع و تولید مواد غذایی به جهادکشاورزی که در طرح از مزرعه تا سفره برنامه ریزی شده ، در وحله اول گسستی که در بازار بین تولید و مصرف وجود داشت را از میان برده است و در ،دومین مورد ، اموری که متصدی نداشت را ساماندهی کرده و همچنین نظام تولید را که به دلیل نبود دو مورد ذکر شده  نظم جامعی نداشت با طرح از مزرعه تا سفره دارای فرماندهی متمرکز کرده است که اثرآن  را در بازار شب عید دیدیم.
وی در بخش دیگری از این نشست خبری با تشریح اینکه ،جوجه ریزی در فارس متناسب با مصرف بوده است، گفت در شب عید کمبودی از این حیث حس نشد.
وی با تشریح  اینکه ، تا کنون نسبت به سال قبل که بارندگی بهتری داشته ایم متوسط،عملکرد نسبت به واحد سطح  را نسبت به سال گذشته بیشتر  دانست. وی گفت: در منطقه شمال فارس با سه سرمازدگی روبرو شدیم که از این بابت اتفاقی نادر بود که در این زمینه کاهش عملکرد خواهیم داشت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت : ۳۴ درصد در مزارع آبی افزایش تولید و ۲۷۰ هزارتن خرید گندم و حدود ۲۸ درصد افزایش خرید داشتبم که قیمت خرید از سوی وزارتخانه از ۷۵۰۰ تومان به ۱۱۵۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است.
این مقام مسوول گفت :به دلالان خرید گندم اخطار می دهیم بر اساس ساز و کارهای مشخص همه آنچه از بازار خریده اند را پس می گیریم .وی با اشاره به اینکه  خرید گندم فقط از،طریق مراکز دولتی انجام خواهد شد گفت: پرداخت وجوه تا اول خرداد انجام شده است . وی در تشریح عملکرد سازمان جهاد سازندگی در فارس گفت:ما در راستای سیاست دولت در حال افزایش ضریب تولید هستیم. وی همچنین توضیح دادکه: آزاد سازی قیمت حامل های انرژی باعث بهینه شدن مصرف خواهد شد.

دکتر دهقان پور  در مورد جذب تسهیلات در فارس گفت :این ارقام در فارس با ۱۰۵ بالاتر از دیگر استانهاست و در مجموع  ۳۸۱ میلیار تومان در اختیار تولید کنندگان قرار گرفته است. وی با اشاره به این که  فارس ،کرمان و یزد بیشترین خسارات سرمازدگی را داشته اند گفت:  ۱۱ هزار میلیارد تومان خسارت در فارس بوجود آمده که با تمهیداتی مثل سایه بان باغ و بیمه کشاورزی می توان از ضرر و زیان سرما زدگی به کشاورزی استان جلوگیری کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت:  کشت قراردادی  برای اولین بار در کشور از طرف وزارت خانه تکلیف شده  که در این طرح ، توجه به تولید در حوزه زنجیره ها ،تولید بازار محور ،ارتقاء ارزش افزوده کشاورزی بوده است. وی در تشریح عملکرد قرار گاه امنیت غذایی ، همکاری بسیج اصناف در حوزه رصد بازار چشمگیر دانست که با همکاری اصناق،دستگاه قضایی،این عملکرد بسیار بی نظیر و چشم گیر بوده و فضای همکاری در استان در سطح بالاست.وی در مورد مشکلات اخبر تنظیم بازار گفت: خوشبختانه در کشور با کمبود کالا مواجه نیستیم و گاهی بیش بود هم داریم.

وی در زمینه ایجاد زمینه  ایجاد رویکرد دانش بنیان در کشاورزی استان گفت ،این موارد در حال گسترش است و هم اکنون ۶۰ درصد مرغداریهای استان به صورت اتوماسیون اداره می شوند .وی در تشریح بکار گیری رویکرد علمی در این زمینه با اشاره به سرمازدگی مزارع شمال فارس گفت: با استفاده از تکنولوژی امینو اسید ها و محلول پاشی توانستیم تا ۶۰ درصد خسارات وارده را کنترل کنیم.وی رویکرد به سامانه های نوین آبیاری را در صرفه جویی آب مصرفی تا ۸۰ درصد قابل اجرا دانست و گفت: امسال طرح ضریب نفوظ دانش در مزارع را اجرا خواهیم کرد.وی با اشاره به خریدتضمینی گفت:این مورد تا حد زیادی شرایط کشاوزان را با ثبات کرده اما دغدغه دامداران را درک می کنیمو در این جهت از هفته آینده طرح خرید گوشت قرمز توسط دولت به اجرا در خواهد آمد.وی گفتهمانطور که دامدار و عشایر را باید درک کنیم توان خرید جامعه مصرف کننده نیز باید مورد توجه قرار گیرد.در این زمینه دولت با دو طرح خرید گوشت قرمز توسط شرکت پشتیبانی دام از هفته آینده و بحث صادرات دام به خارج از کشور خصوصا بازار هدف قطر  امیدواریم بتوانیم در کنترل مشکلات دامداران اقدامات مناسبی را که در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته را انجام دهیم.

در این نشست همچنین ؛حجت السلام قائمی نماینده ولی فقیه در سازمان کشاورزی استان فارس،با تبریک دهه کرامت وبا تشریح عملکرد ‌اصحاب رسانه ،گفت:جهاد کشاورزی یک مجموعه مردمی است که با قشر کشاورزی سر و کار دارد که تامین غذای مردم از زمین تا سفره را در دست دارد ،از این رو تقاضا داریم کار زحمتکشان جهاد کشاورزی به شکل مناسب پوشش داده شود. وی همچنین گفت :کارما در حقیقت ما بدون جامعه خبرنگاری بیش از ۵۰ درصد نمود ندارد. وی با تاکید بر جایگاه و رسالت خبرنگاران گفت:خبرنگاران می توانند فرهنگ ساز باشند و فرهنگ جامعه را ارتقاء دهند.