بهسازی میدان الله با اعتبار ۹ میلیارد تومان به اتمام رسید/برگزاری مسابقه برای طراحی المان میدان الله و پل زندگی

بامدادخبر/ شیراز – شهردار شیراز گفت : برای ساخت المان دچار مشکل هستیم و تصمیم گرفتیم در حال حاضر بهسازی میدان را به پایان رسانیم و المان میدان را به صورت یک مسابقه ای را برگزار بکنیم و مشکلات را به اتمام برسانیم. به گزارش پایگاه تحلیلی بامدادخبر، حیدر اسکندر پور عصر یکشنبه در حاشیه […]

بامدادخبر/ شیراز – شهردار شیراز گفت : برای ساخت المان دچار مشکل هستیم و تصمیم گرفتیم در حال حاضر بهسازی میدان را به پایان رسانیم و المان میدان را به صورت یک مسابقه ای را برگزار بکنیم و مشکلات را به اتمام برسانیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی بامدادخبر، حیدر اسکندر پور عصر یکشنبه در حاشیه آیین بهسازی و زیبا سازی میدان الله با اشاره به این میدان گفت : میدان گلسرخ (الله) یک سابقه ۶۰ ساله ای دارد و از سال ۸۱ که خط یک مترو شروع به ساخت کرد، این میدان به کارگاه مترو تبدیل شد.

اسکندر پور ادامه داد : طی ۱۸ سالی که خط یک مترو در حال ساخت بود میدان گلسرخ زیبایی و عملکرد خود را از دست داده بود.

وی با اشاره به بهسازی میدان الله بیان کرد : سال گذشته در جلسه ای قرار شد که این میدان دوباره احیا شود و برای احیا این میدان دو مشکل داشتیم یکی از این مشکلات باید شاخص باشد و دومین مشکل حدود پنج هکتار میدان زیر آن تاسیسات مترو و گالری هایی وجود دارد وهیچ گونه بارگزاری بر روی سطح میدان نمی‌توان گذاشت.

شهردار شیراز در حصوص المان میدان الله باید سبک باشد تاکید کرد : المانی که قرار است اجرا شود باید سبک باشد و وزن زیادی نداشته باشد و ما برای بارگزاری میدان گلسرخ محدودیت داریم.

اسکندر پور با اشاره به معمارانی که آلمان طراحی کردند گفت : معماران که المان میدان گلسرخ را طراحی کردند متفاوت هست و سه طرح به تصویب رسیده است که هر سه توسط معماران معروف شیراز طراحی شده است.

وی ادامه داد :متاسفانه هر سه طرح که به تصویب رسیده است اما هرکدام از معماران شیراز منتقد دیگر المان ها هستند.

شهردار شیراز با اشاره به پایان کار طراحی میدان الله اظهار کرد : ما برای ساخت المان دچار مشکل هستیم و تصمیم گرفتیم در حال حاضر بهسازی میدان را به پایان رسانیم و المان میدان را به صورت یک مسابقه برگزار بکنیم و مشکلات را به اتمام برسانیم.

اسکندر پور در خصوص برگزاری مسابقه برای طراحی پل زندگی عنوان کرد : همچنان برای طراحی پل زندگی که قرار است در بلوار چمران احداث شود دو طرح به تصویب رسانده ایم اما اختلاف نظر ها زیاد شدند و یک مسابقه ملی برپا کرده ایم.