در نشست کمیته ارتقای ارایه خدمات سلامت به مادران باردار تاکید شد:

بهبود کیفیت و مراقبت از مادران باردار پرخطر در همه سطوح مراقبتی

بامداد خبر:مشاورعالی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست کمیته ارتقای ارایه خدمات سلامت به مادران باردار، بر بهبود کیفیت و مراقبت از مادران باردار پرخطر در همه سطوح مراقبتی تاکید کرد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، دکتر «علیرضا منصوری» با بیان اینکه فرآیند پذیرش به موقع و […]

بامداد خبر:مشاورعالی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست کمیته ارتقای ارایه خدمات سلامت به مادران باردار، بر بهبود کیفیت و مراقبت از مادران باردار پرخطر در همه سطوح مراقبتی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، دکتر «علیرضا منصوری» با بیان اینکه فرآیند پذیرش به موقع و سریع مادران باردار پرخطر در بیمارستان ها به جدیت در حال اجراست، گفت: این کمیته با توجه به اهمیت شاخص های مرگ مادری و در راستای ریشه یابی موارد مرگ مادری و طراحی مداخلات بهینه در راستای جلوگیری از مرگ های مشابه تشکیل می شود.

او با اشاره به اهمیت پیشگیری از موارد منجر به مرگ مادر باردار، افزود: مرگ مادر باردار یکی از تلخ ترین حوادث مجموعه سلامت است و به همین دلیل باید تلاش کنیم تا با مراقبت دقیق مادران باردار در مراکز بهداشتی درمانی و ارجاع به موقع موارد پرخطر برای دریافت خدمات تخصصی و فوق تخصصی، سلامت این گروه را بیش از پیش تامین کنیم.

دکتر منصوری با تاکید بر نظارت دقیق بر نحوه مراقبت از مادران باردار و ارایه خدمات درمانی به این گروه یادآور شد: واحدهای نظارتی معاونت درمان با بازدید مداوم از مطب ها و درمانگاه ها با هرگونه تخلف و کم کاری در این زمینه طبق قانون برخورد می کنند.

در این نشست ضمن طرح موارد نیاز به بررسی، اعضای کمیته، اساتید و متخصصان با بیان نظرات کارشناسی در خصوص نقاط قابل ارتقا در درمان مادران باردار پرخطر، پیشنهاداتی در زمینه طراحی و اجرای مداخلات مرتبط با جلوگیری از موارد مشابه را مطرح کردند.