بستری ۳۳۶ بیمار کرونایی با وضعیت وخیم در بیمارستان های فارس

بامدادخبر – مدیر روابط عمومی دانشگاه، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز دوم اردیبهشت، اعلام کرد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ، دکتر «سیدروح اله حسینی» با اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۷۹۸ هزار و ۳۵۴ […]

بامدادخبرمدیر روابط عمومی دانشگاه، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز دوم اردیبهشت، اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ، دکتر «سیدروح اله حسینی» با اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۷۹۸ هزار و ۳۵۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۲۸ هزار و ۳۹۸ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۸۹ هزار و ۸۶۷ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۲ هزار و ۳۹۳ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۴۰ هزار و ۷۹۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز دو هزار و ۵۳۹ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۳۳۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

دکتر حسینی در ادامه با اعلام جان باختن ۲۸ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۷۹۸ نفر اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه همچنین از بهبودی ۲۰۹ هزار و ۷۶۱ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه داران در این ماه مبارک، از مردم خواست تا ضمن رعایت اصول بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران و شستشوی مرتب دستها، با خودداری از شرکت در تجمعات به ویژه دورهمی های خانوادگی، برای پیشگیری و مقابله با کروناویروس در سلامت خود و جامعه نقش بسزایی داشته باشند.