استاندار فارس

برپایی نمایشگاه بین‌المللی خرما معرف توانمندی‌های  فارس است

آرمان وطن / استاندار فارس گفت: برپایی نمایشگاه‌ها به‌ویژه نمایشگاه بین‌المللی خرما معرف توانمندی‌های فارس در منطقه و مناطق بین المللی است  و در این مورد باید  زنجیره تولید و توزیع را افزایش دهیم. عنایت‌الله رحیمی اظهار داشت: توسعه اقتصادی، رونق تولید، ایجاد تفاهم‌نامه و تبادلات اقتصادی، جذب سرمایه‌گذار و بازرگانان، و خرید محصولات ارائه‌شده  مهم‌ترین رویکرد و […]

آرمان وطن / استاندار فارس گفت: برپایی نمایشگاه‌ها به‌ویژه نمایشگاه بین‌المللی خرما معرف توانمندی‌های فارس در منطقه و مناطق بین المللی است  و در این مورد باید  زنجیره تولید و توزیع را افزایش دهیم.
عنایت‌الله رحیمی اظهار داشت: توسعه اقتصادی، رونق تولید، ایجاد تفاهم‌نامه و تبادلات اقتصادی، جذب سرمایه‌گذار و بازرگانان، و خرید محصولات ارائه‌شده  مهم‌ترین رویکرد و استراتژی یک نمایشگاه موفق است.
وی با اشاره به اینکه تغییر اقلیم فارس بستر را برای کاشت درخت خرما و نیز توسعه باغات خرما فراهم کرده  است، گفت: کاشت درخت خرما به علت  کم آب بر، توان و مقاومت بالا بیش از ۳۰ هزار هکتار سطح زیر  کشت باغات و نخلستان‌ها را به خود اختصاص داده است.
استاندار فارس خاطرنشان کرد: استان فارس با تولید سالانه ۱۸۰ هزار تن رتبه چهارم ازلحاظ سطح زیر کشت خرما مقام سوم را در تولید با اشتغال‌زایی ۲۴ هزار نفر در کشور کسب کرده است.
رحیمی تصریح کرد:  میزان صادرات محصولات خرما ۵۰ هزار تن در سال است که کبکاب و زاهدی و دیگر  اقلام این استان را در ردیف استان‌های  برتر معرفی کرده است که باید در رونق این محصول گام‌های مؤثر و تعیین‌کننده‌ای برداشته شود.
وی بیان داشت: توجه به  تولید اقلام  بازارپسند شامل نخل مجول، پیارم  و کشت بافت که بسیار  پربازده و سودآور است از دیگر مواردی که باید موردتوجه قرار گیرد.
استاندار فارس اضافه کرد: دانشگاه شیراز و دیگر مراکز علمی باید درزمینهٔ استفاده و تولید گونه‌های پربازده  ورود کنند و همچنین ارائه تسهیلات به باغداران  برای  توسعه نخلیات پربازده و توجه به تبصره ۱۸ فرصت مناسبی برای دستگاه‌هایی  تولیدکننده است.
رحیمی ابراز داشت: با تلاش‌های انجام‌شده به‌ویژه تشخیص ذائقه مصرف‌کنندگان خرما و نیز رفتن  به‌سوی گونه‌های پربازده  جایگاه ویژه‌ای در منطقه  و روند رو به رشد  و پیشگام بودن را نسبت به دیگر کشور‌های منطقه به‌ویژه امارات خواهیم داشت.