نگارخانه موتورخونه میزبان تلفیق های سازمان فاکوپا

بررسی تلفیق گرافیک و تبلیغات رسانه در دهه ۳۰ و ۵۰

نگارخانه موتورخونه از ۸ تا ۱۰ آبان ماه میزبان نمایشگاهی دونفره با عنوان (( سازمان فاکوپا)) خواهد بود .این نمایشگاه شامل آثار شیما طاهری پارسا  (( متولد ۱۳۷۴ ،کارشناسی ارتباطات از دانشگاه علامه طباطبایی ؛نمایشگاه‌ها: کانون آگهی زیبا، بهمن ۱۳۹۷، گالری دنا / سازمان فاکوپا، شهریور ۹۸، گالری دنا  )) و محمد مخبر ((متولد ۱۳۷۴ ، کارشناسی ارتباطات […]

نگارخانه موتورخونه از ۸ تا ۱۰ آبان ماه میزبان نمایشگاهی دونفره با عنوان (( سازمان فاکوپا)) خواهد بود .این نمایشگاه شامل آثار شیما طاهری پارسا  (( متولد ۱۳۷۴ ،کارشناسی ارتباطات از دانشگاه علامه طباطبایی ؛نمایشگاه‌ها: کانون آگهی زیبا، بهمن ۱۳۹۷، گالری دنا / سازمان فاکوپا، شهریور ۹۸، گالری دنا  )) و محمد مخبر ((متولد ۱۳۷۴ ، کارشناسی ارتباطات از دانشگاه علامه طباطبایی؛ نمایشگاه‌ها: کانون آگهی زیبا، بهمن ۱۳۹۷، گالری دنا /  سازمان فاکوپا، شهریور ۹۸، گالری دنا))  است که در حقیقت بررسی تلفیق گرافیک و تبلیغات رسانه در دهه ۳۰ و ۵۰است .در توضیح عنوان نمایشگاه اینگونه آمده است:سازمان تبلیغات فاکوپا در سال ۱۳۳۵ توسط فرهاد هرمزی در خیابان شاه‌آباد کار خود را آغاز کرد. فاکوپا به هیچ‌کس یا جایی وابسته نبود و کاملا مستقل اداره می‌شد. این سازمان مسئولیت طراحی تبلیغات برندهایی مثل: بانک ملی، بانک پارس، بانک عمران، اعانه ملی، ایران ناسیونال، روغن نباتی شاه‌پسند، صابون عروس، روغن نباتی قو و… را بر عهده داشت. فاکوپا اولین سازمان تبلیغاتی‌ای بود که کمپین‌های تبلیغاتی و آگهی‌های سریالی را در ایران آغاز کرد و در سال‌های ۳۶ تا ۴۱ با اجرای مهم‌ترین و گسترده‌ترین کمپین‌ها موفقیت خود را تثبیت کرده و به اوج شهرت رسید. در طی سال‌های فعالیت فاکوپا فرهاد هرمزی به عنوان نایب رییس سازمان تبلیغات جهانی برگزیده و موفق شد کنگره جهانی تبلیغات را در ایران برگزار کند.
به طور کلی دوران ۲۰ ساله‌ی حضور فعال فاکوپا را در صحنه‌ی تبلیغات کشور به سه دوره‌ی مشخص می‌توان تقسیم کرد:
۱- دوره طلایی : از سال ۱۳۳۶ تا ۱۳۴۱
۲- دوره بازسازی: از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۴۷
۳- دوره قدرت: از سال ۱۳۴۷ تا ۱۳۵۷

زمان بادید نمایشگاه از ساعت ۱۸ الی ۲۲ به مدت سه روز خواهد بود .