وزیر فرهنگ در آیین پایانی جشنواره فیلم فجر:

با سینما می‌توان روایت اصیل ایرانی را به تصویر کشید

بامداد خبر:وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امشب در آیین پایانی چهلمین دوره از جشنواره فیلم فجر با بیان اینکه با سینما می‌توان روایت اصیل ایرانی را به تصویر کشید، تاکید کرد: با بررسی نقاط ضعف و قدرت برای اعتلای سینمای ایران متناسب با ارزش‌های انقلاب اسلامی گام خواهیم برداشت. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، […]

بامداد خبر:وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امشب در آیین پایانی چهلمین دوره از جشنواره فیلم فجر با بیان اینکه با سینما می‌توان روایت اصیل ایرانی را به تصویر کشید، تاکید کرد: با بررسی نقاط ضعف و قدرت برای اعتلای سینمای ایران متناسب با ارزش‌های انقلاب اسلامی گام خواهیم برداشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، محمدمهدی اسماعیلی با تبریک ۲۲ بهمن و ایام ماه مبارک رجب افزود: جای بسی خوشبختی است که بهار سینمای ایران مقارن با بهار انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: چهلمین جشنواره فیلم فجر امشب به پایان می‌رسد و عدد چهل عددی مقدس در فرهنگ دینی ما است. از صبح فردا جشنواره چهل و یکم فیلم فجر برای ترسیم سینمایی امیدآفرین، آگاهی‌بخش و انگیره دهنده شروع به کار می‌کند.

رئیس شورای هنر با اشاره به اینکه عدالت فرهنگی شعار دولت سیزدهم است، ادامه داد: در این دوره از جشنواره فیلم فجر نمایش آثار در ۳۱ استان به ثمر نشست. انواع گونه ها در سینما حضور داشت و با حضور چهار نسل هنرمند سینمای بعد از انقلاب، جشنواره رونق گرفت.

وی گفت: با بررسی تجارب به دست آمده در این چهل سال و همچنین بررسی نقاط ضعف و قدرت، برای اعتلای سینمای ایران متناسب با ارزش‌های انقلاب اسلامی گام خواهیم برداشت.

وی تصریح کرد: سینمای ایران تاکنون موفقیت‌های بسیاری کسب کرده اما چیزی که امروز می‌بینیم سطح توقع ما را برآورده نمی‌کند و به دنبال اعتلای هر چه بیشتر در این عرصه هستیم.

اسماعیلی افزود: در این دوره از جشنواره فیلم فجر نام و آوازه سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی درخشید. امروز در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی هنر باید پیشتاز باشد. با سینما می‌توان روایت اصیل ایرانی را به تصویر کشید.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: با دیپلماسی فرهنگ و هنر که برای دولت اهمیت بسیار دارد می‌توان موفق بود. کرونا لطمه بسیاری به بدنه سینما زده اما با برنامه‌ریزی مدون برای حل مشکلات ناشی از این مشکل می‌کوشیم.

وی در پایان گفت: از همه دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره تشکر می‌کنم و همه همت خود را برای برگزاری وزین دوره چهل و یکم جشنواره فیلم فجر در ابعاد انقلاب به کار می گیریم.