با حضور معاون وزیر نیرو پنج طرح تامین و انتقال برق و انرژی در فارس و جنوب کشور به بهره‌برداری رسید

بامدادخبر–  در قالب پویش الف-ب-ایران با حضور همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی پنج طرح تامین و انتقال برق و انرژی در فارس و بوشهر با سرمایه گذاری ۸۶۰ میلیارد ریال روز سه‌شنبه به بهره برداری رسید. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر   معاون عمرانی استانداری فارس روز سه شنبه در آیین […]

بامدادخبر–  در قالب پویش الف-ب-ایران با حضور همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی پنج طرح تامین و انتقال برق و انرژی در فارس و بوشهر با سرمایه گذاری ۸۶۰ میلیارد ریال روز سه‌شنبه به بهره برداری رسید.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر   معاون عمرانی استانداری فارس روز سه شنبه در آیین بهره برداری از طرح های برق و انرژی ، بر لزوم بهره گیری از همه ظرفیت های توسعه و تامین برق در استان تاکید کرد و افزود: پویش الف – ب- ایران تا کنون دستاوردهای بزرگی برای استان فارس در زمینه تامین انرژی و برق داشته است.
محمود رضایی کوچی افزود: فارس حدود ۵ هزار مگاوات ظرفیت ایجاد انرژی خورشیدی دارد ، شرکت برق منطقه ای فارس حدود ۳۰ طرح بزرگ تامین و انتقال برق را در این استان و در جنوب کشور کلید زده است که ۱۴ طرح تا پایان امسال افتتاح می شود ، اجرای این طرح ها بیانگر توجه دولت به تامین زیر ساخت های صنعتی فارس است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در ادامه گفت: ارزش ریالی طرح هایی که تا پایان امسال در زمینه تامین و انتقال برق در استان فارس به بهره برداری می رسد بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان است ، شرکت های توزیع هم امسال حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در این حوزه سرمایه گذاری خواهند کرد.
رضایی کوچی همچنین بر لزوم رفع برخی از تنگناهای تامین انرژی در استان فارس تاکید کرد و گفت: شهرستان های ممسنی ، رستم ، لارستان و برخی دیگر از مناطق این استان نیازهایی در این حوزه دارند که باید با توجه بیشتر این نیازها بر طرف شود.
وی افزود : تامین روشنایی معابر شهری در شیراز و شهرستان ها ، تامین روشنایی بزرگراهها و جاده های روستایی ، تامین برق برای ایستگاههای موبایل و سایت های شبکه های ارتباطی در مناطق کوهستانی و تلاش برای کاهش افت ولتاژ و پایداری شبکه از دیگر نیازهای استان فارس است.
بهره برداری از ۵ طرح تامین برق با سرمایه گذاری ۸۶۰ میلیارد ریال
حمزه روغنیان معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای استان فارس روز سه شنبه در این آیین با بیان مشخصات طرح های یاد شده اظهار داشت :  طرح های پویش الف-ب- ایران شامل افزایش ظرفیت ایستگاه شهروز شهر ، پست ۱۳۲ کیلوولت عمادشهر ، طرح اجرای سیم محافظ فیبر نوری خط انتقال دهنو – فیروز آباد و افزایش ظرفیت پشت بوشیگان شهرستان کازرون در استان فارس و طرح احداث پست سیار ۱۳۲/۲۰ کیلوولت بردخون در شهرستان دیر استان بوشهر است که امروز به بهره برداری رسید.
روغنیان بهره برداری از طرح های یاد شده را موجب پایداری شبکه و تاسیسات و تامین برق مطمین دانست و افزود: همه ایستگاه‌های برق  تحت پایش دایمی قرار دارند اما ممکن است گاه عوامل مختلف و غیر مترقبه موجب بروز حادثه شود از این رو در طرح های یاد شده بر روی پایداری شبکه و تاسیسات بسیار تاکید شده است
وی ادامه داد: طرح  افزایش ظرفیت پست شهروز شهر در شیراز  از سال گذشته کلید خورده و اکنون آماده بهره برداری است ، اجرای این طرح با سرمایه گذاری ۲۲۰ میلیارد ریال موجب پایداری شبکه و کاهش خاموشی ها و همچنین تامین برق مشترکان این حوزه می شود و برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم و برای ۲۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
معاون شرکت برق منطقه ای استان فارس  خاطر نشان کرد : طرح اجرای پست برق ۱۳۲ کیلوولت عماد شهر در شهرستان لارستان نیز با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد ریال موجب افزایش پایداری شبکه و کاهش خاموشی ها می گردد و برای ۲۰ نفر ایجاد شغل می کند.
این مقام مسوول ادامه داد : طرح اجرای سیم محافظ فیبر نوری خط انتقال دهنو  – فیروز آباد هم با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد ریال موجب افزایش قابلیت اطمینان شبکه و رویت پذیری می شود و برای ۱۵ نفر ایجاد اشتغال کرده است . همچنین افزایش ظرفیت پست بوشیگان شهرستان کازرون نیز با سرمایه گذاری ۱۶۰ میلیارد ریالی تاثیر بسزایی در کاهش خاموشی ها و افزایش پایداری شبکه دارد.
روغنیان در ادامه به اجرای طرح احداث پست سیار ۱۳۲/۲۰ کیلوولت بردخون در شهرستان دیر استان بوشهر  اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح با سرمایه گذاری ۱۸۰ میلیارد ریالی از سال گذشته آغاز شده و اکنون به بهره برداری می رسد ، پایداری شبکه و کاهش خاموشی ها و تامین برق مشترکان در شهرستان دیر از جمله اهداف اصلی این طرح است.