ایده‌‌پردازان برتر اشتغال و کارآفرینی فارس فراخوان شدند

بامداد خبر:معاون کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: ثبت نام نخستین جشنواره ایده‌های برتر اشتغالزا و کارآفرینی با اهدافی ازجمله شناسایی برترین‌ها، توسعه و ترویج فرهنگ اشتغال و تشکیل بانک اطلاعاتی این بخش در فارس همزمان با سایر استان‌های کشور از ۲۰ دیماه ۱۴۰۰ آغاز شده است. به گزارش […]

بامداد خبر:معاون کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: ثبت نام نخستین جشنواره ایده‌های برتر اشتغالزا و کارآفرینی با اهدافی ازجمله شناسایی برترین‌ها، توسعه و ترویج فرهنگ اشتغال و تشکیل بانک اطلاعاتی این بخش در فارس همزمان با سایر استان‌های کشور از ۲۰ دیماه ۱۴۰۰ آغاز شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر،،مهروش جلالی با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نخستین جشنواره ایده‌های برتر اشتغالزا و کارآفرینی را برگزار می‌کند،گفت: از تمامی ایده‌پردازان،صاحبان فکر و اندیشه در زمینه کارآفرینی و اشتغالزایی برای شرکت در این رویداد دعوت می‌شود.
وی اظهار داشت: از جمله محورهای برگزاری این جشنواره می‌توان به اشتغال و کارآفرینی ،مشاغل خانگی ،اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان،اشتغال در مناطق روستایی، اشتغال در مناطق کمتر برخوردار اشتغال معلولین ، اشتغال معتادین بهبودیافته ،اشتغال زندانیان آزادشده ،اشتغال زنان سرپرست خانوار ،اشتغال مرتبط با محیط زیست (کارآفرینی سبز)  و اشتغال در منطقه ویژه اقتصادی مکران اشاره کرد.
جلالی اهدافی که در برگزاری این جشنواره دنبال می‌شود را برشمرد و افزود: در این رویداد توسعه و ترویج فرهنگ اشتغال ، کارآفرینی و نوآوری ، شناسایی ایده‌های برتر اشتغالزا و کارآفرینانه و تشکیل بانک اطلاعاتی از ایده‌های برتر و صاحبان ایده دنبال می‌شود.
وی ادامه داد: توسعه و ترویج ایده‌پردازی و ایده‌پروری، فراهم شدن زمینه حمایت ازایده.های برتر اشتغالزا و عملیاتی کردن آنها ،شناخت فرصت‌های ویژه اشتغال و کمک به ایجاد اشتغال پایدار ازجمله دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.
معاون کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس اضافه کرد: ارزیابی ایده‌ها از طریق بررسی موارد نوآورانه، میزان امکان پذیری اجرای ایده ،  تاثیر بر اشتغال کشور و تعداد اشتغال ایجادی ، پایدار بودن اشتغال و نیاز به منابع مالی کمتر برای اجرای آن ایده انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند از تاریخ ۲۰دیماه سالجاری لغایت ۱۰بهمن ماه از طریق سامانه https://karafarinanebartar.mcls.gov.ir  نسبت به ثبت ایده برای شرکت در این جشنواره اقدام کنند در پایان افزود: در نهایت ایده‌های برتر شناسایی شده مورد تقدیر قرار گرفته و اعتبارات لازم جهت اجرایی شدن آن یا از طریق تخصیص بودجه و یا اتصال به سرمایه گذاران تامین خواهد شد.