اولین مرحله از تمرینات رزمایش مرکب ایران،روسیه و چین اجرا شد

اولین مرحله از تمرینات رزمایش مرکب دریایی ایران روسیه و چین با تیراندازی شناورهای حاضر در رزمایش به سوی سه هدف از پیش تعیین شده اجرا شد. به گزارش روابط عمومی ارتش، در دومین روز از برگزاری رزمایش مرکب ایران، روسیه و چین، یگان‌های شناور سه کشور که از صبح امروز با جدا شدن از […]

اولین مرحله از تمرینات رزمایش مرکب دریایی ایران روسیه و چین با تیراندازی شناورهای حاضر در رزمایش به سوی سه هدف از پیش تعیین شده اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، در دومین روز از برگزاری رزمایش مرکب ایران، روسیه و چین، یگان‌های شناور سه کشور که از صبح امروز با جدا شدن از بندر چابهار به سمت محل اجرای ماموریت در شمال اقیانوس هند و دریای عمان عزیمت کرده بودند، اولین مرحله از تمرینات این رزمایش را به اجرا گذاشتند.

در این مرحله از رزمایش، یگان‌های شناور ایران، روسیه و چین به فرماندهی شناور تندر و با استفاده از سلاح کالیبر ۲۰ میلیمتری به سوی سه هدف از پیش تعیین شده در دریا تیراندازی کردند.

همچنین در مرحله بعد تمرین PHOTOEX شامل صورت‌بندی و آرایش آفندی یگان‌های شرکت‌کننده در رزمایش متناسب با تهدیدات موجود در منطقه نیز صورت گرفت.

تمام مراحل فوق با نظارت و پایش هوایی منطقه توسط بالگردهای نیروی دریایی ارتش انجام شد.
رزمایش مشترک بین کشورهای ایران روسیه و چین از روز جمعه به مدت ۴ روز در شمال اقیانوس هند و دریای عمان برگزار می‌شود.
اقیانوس هند و دریای عمان از مناطق کلیدی تجارت جهانی محسوب می شوند و کشورهای بسیاری در این مناطق تردد می کنند و لذا برقراری امنیت در این منطقه مهم و حیاتی است.
تقویت و افزایش تجربه در امنیت تجارت بین المللی ، تبادل تجربه امنیت در میان کشورهای ایران و روسیه و چین و مقابله با تروریسم و دزدی دریایی از اهداف این رزمایش است.