قدردانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اصحاب رسانه

 اقناع افکار عمومی مهمترین عامل موفقیت محدودیت‌های سراسری کرونایی است

بامدادخبر -رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی کرونا اقناع افکار عمومی را مهمترین عامل موفقیت طرح محدودیت‌های سراسری کرونایی دانست و گفت: کاهش میزان ابتلا و قربانیان کرونا و حفظ سلامت جامعه با کاهش ترددها، تنها با همکاری و همراهی مردم، اثربخش خواهد بود. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  ، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و […]

بامدادخبر -رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی کرونا اقناع افکار عمومی را مهمترین عامل موفقیت طرح محدودیت‌های سراسری کرونایی دانست و گفت: کاهش میزان ابتلا و قربانیان کرونا و حفظ سلامت جامعه با کاهش ترددها، تنها با همکاری و همراهی مردم، اثربخش خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  ، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز شنبه (اول آذر) و در نخستین روز اجرای طرح محدودیت‌های سراسری کرونا با حضور در ساختمان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، ضمن قدردانی از فعالیت‌های دبیرخانه کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مبارزه با کرونا در ۹ماه گذشته، از تمام رسانه‌ها و فعالان شبکه‌های اجتماعی برای تقویت جریان اگاهی بخشی عمومی در جهت حفظ سلامتی مردم، قدردانی کرد و گفت: رویکرد بنیادین ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تقویت مرجعیت رسانه‌ای در داخل کشور است.

وی در سخنانی ضمن قدردانی از عملکرد خوب مجموعه معاونت مطبوعاتی در کاهش ابهامات و پاسخ به پرسش‌های مردم از طریق کانال‌های ارتباطی و رسانه‌ای، در خصوص اطلاع‌رسانی طرح جدید محدودیت‌های کرونایی گفت: طی چندماه گذشته درحالیکه با شرایط بسیار پیچیده جنگ اقتصادی و به تعبیری تروریسم اقتصادی روبرو بوده‌ایم که هر روز به نسبت قبل شدیدتر شده، بحران‌های متعدد طبیعی و اجتماعی نیز فضای سنگین روانی بر جامعه حکمفرما کرد که با عملکرد خوب مجموعه رسانه‌های کشور تا حدود زیادی از این بار منفی کاسته شد.

صالحی با تاکید بر ایجاد رابطه مناسب میان حاکمیت، جامعه و رسانه به عنوان مبنای اطلاع‌رسانی مفید و اقناع عمومی در خصوص محدودیت‌های سراسری مرتبط با کرونا نیز گفت: دو هفته اعلامی که احتمال افزایش آن در شهرهای مختلف وجود دارد، در واقع الگویی است برای ماه‌های باقی مانده سال که با رفع نواقص و کاستی‌های احتمالی، تا قطع زنجیره کرونا در کشور، ادامه خواهد داشت.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مبارزه با کرونا با اشاره به آغاز موج چهارم غربالگری در کشور با امکانات جدید تولید داخل، ابراز امیدواری کرد با همت رسانه‌ها و همراهی مردم، و اجرای طرح‌های جدید پایش و مراقبت، شاهد کاهش شدت ابتلا و میزان قربانیان کرونا در کشور باشیم.

وی در همین زمینه افزود: در کنار محدودیت‌ها، مجموعه‌ای از اقدامات جدید و ویژه درمانی و مراقبتی در دست اقدام است که علاوه بر انجام فعالیت‌های اصلی نظام بهداشت و درمان، در حوزه شناسایی فوری مبتلایان، ایجاد بانک سراسری اطلاعات بیماران، قطع زنجیره ابتلا و کاهش میزان تلفات موثر خواهد بود.

صالحی اقناع افکار عمومی برای همراهی در دوران محدودیت‌ها را نیازمند شرح اقدامات گسترده و مفید صورت گرفته در ماه‌های گذشته دانست و به تاثیر بالای همراهی مردم در نتایج و آمار نهایی اشاره و تصریح کرد: مردم باید بدانند که اجرای محدودیت‌های سراسری، نتایج بسیار امیدبخش و مفیدی برای سلامت جامعه و مقابله با کرونا خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی مجدد از همراهی مسئولانه رسانه‌ها و فعالان شبکه‌های اجتماعی در دوران شیوع کرونا، به رویکرد کلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مرجع‌سازی داخلی رسانه‌ها اشاره کرد و افزود: با توجه به جهانی بودن شیوع کرونا، به هر میزانی که در جهت افزایش اعتماد مردمی گام برداریم و کارنامه موفق‌تری داشته باشیم، هم از منظر سلامت جسمانی و هم از حیث سلامت روانی، افزایش اعتماد به نفس ملی را در پی دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم تلاش رسانه‌ها در جهت حفظ و پاسداری از اعتماد مردم به نظام سلامت تاکید و تصریح کرد: امنیت و سلامت، نعماتی فاقد جایگزین هستند و در صورتیکه هر یک از این دو مولفه در جامعه‌ای کمرنگ و یا مخدوش شود، جامعه با مخاطرات زیان‌باری مواجه خواهد شد.

صالحی همچنین ضمن تاکید بر هم‌افزایی و همراهی در مساله منافع ملی گفت: ما می‌توانیم در بسیاری از حوزه‌ها، اختلاف نظر داشته باشیم اما لازم است که در مسائل مربوط به منافع ملی، اشتراک نظر و عمل، وجه غالب عملکردها باشد.

بنابراین گزارش، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی نیز در ابتدای این بازدید و نشست دو ساعته با ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی در موضوع کرونا از حمایت‌های ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قدردانی کرد و گفت: قطعا در شرایط فعلی با وجود مسائل و مشکلات صنفی، اهتمام ویژه اهالی رسانه در همراهی با ستاد ملی کرونا، در سایه همدلی و مسئولیت‌پذیری اصحاب رسانه اتفاق افتاده است.

در این نشست که با ح