افتتاح نمایشگاه عکس حیات وحش مناطق نمونه گردشگری کشور در گالری سرای فاتح نی ریز

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نی ریز از برگزاری اولین نمایشگاه عکس حیات وحش مناطق نمونه گردشگری کشور در این شهرستان خبر داد.  حمیدرضا هادی گفت: «اولین نمایشگاه حیات وحش مناطق نمونه گردشگری ایران با نمایش ٢۴ تابلو عکس حاصل ٩ سال فعالیت عکاسی حرفه ای علی آزادی در سرای تاریخی فاتح […]

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نی ریز از برگزاری اولین نمایشگاه عکس حیات وحش مناطق نمونه گردشگری کشور در این شهرستان خبر داد.

 حمیدرضا هادی گفت: «اولین نمایشگاه حیات وحش مناطق نمونه گردشگری ایران با نمایش ٢۴ تابلو عکس حاصل ٩ سال فعالیت عکاسی حرفه ای علی آزادی در سرای تاریخی فاتح روزیکشنبه چهارم اسفند ماه سال جاری گشایش یافت.»

او  هدف از برگزاری این نمایشگاه را رابطه طبیعت و جاذبه های  آن با رونق گردشگری و میراث فرهنگی عنوان کرد و اظهار کرد: « تنوع اقلیمی و طبیعی در مناطق نمونه گردشگری می تواند در رونق گردشگری یک منطقه تاثیر گذار باشد و با توجه به وجود حیات وحش و تنوع آن در ٢ منطقه نمونه گردشگری بهرام گور و بختگان و نمایش آن در قالب عکس می تواند به معرفی و سرمایه گذاری در این منطقه منجر شود. »

هادی افزود: « یکی از اهداف علی آزادی عکاس این نمایشگاه جایگزینی دوربین با اسلحه های شکاری و معرفی زیبایی های این مناطق است. »

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نی ریز عنوان کرد: «این نمایشگاه با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نی ریز و حمایت اداره محیط زیست شهرستان نی ریز و با مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  با عنوان نمایشگاه زاغ بور از ۴ اسفند به مدت یک هفته در نگارخانه سرای فاتح برپا است و از علاقمندان دعوت می شود از این نمایشگاه دیدن نمایند.»

بنا براین گزارش، نام این نمایشگاه برگرفته از پرنده ای بسیار زیبا و بومی منطقه نمونه گردشگری و پارک ملی بهرام گور با عنوان ” زاغ بور” است.

گفتنی است، این عکس ها در مناطق نمونه گردشگری بختگان و بهرام گور در استان فارس، شیر احمد سبزوار، کرخه، هور آذینی بندر عباس، منطقه گابریک در بندر جاسک، میانکاله، توران، مند بوشهر و همشلو اصفهان تهیه شده است .