سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی:

اعتیاد به مواد مخدر، جرم عمده زندانیان استان مرکزی

 اراک– سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با اشاره به گزارش فعالیت دو شهرستان تفرش و زرندیه در حوزه مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: دو شهرستان تفرش و زرندیه در حوزه مقابله و پیشگیری در بین شهرستان‌های استان جایگاه خوبی دارند که این به سبب توجه مجموعه […]

 اراک– سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با اشاره به گزارش فعالیت دو شهرستان تفرش و زرندیه در حوزه مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: دو شهرستان تفرش و زرندیه در حوزه مقابله و پیشگیری در بین شهرستان‌های استان جایگاه خوبی دارند که این به سبب توجه مجموعه شهرستان بوده است.

وی افزود: شرایط اقتصادی کشور ما، مرزهای کشور و قرار گرفتن در ترانزیت قاچاق مواد مخدر، سبب شده که ۸۰ درصد ترانزیت ۱۰ هزار تن مواد مخدر تولیدی در افغانستان از طریق کشور ما انجام شود که شرایط بسیار متفاوتی بین کشور ما با کشورهای دیگر است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: مسائل فرهنگی هم بی‌تاثیر نبوده، شرایط فرهنگی، شرایط اقتصادی و بیکاری کشور ما قابل قیاس با کشورهای دیگر نیست و ما باید شرایط خود را بسنجیم.

آقازاده بیان کرد: متاسفانه تعداد زیادی از زندانیان در سراسر کشور به جرم مواد مخدر و اعتیاد زندانی شده‌اند.

وی ادامه داد: به میزان پیشرفت ما در حوزه مقابله و کشفیات و غیره، قاچاقچیان هم به روز می‌شوند و همواره امکانات آنها پیشرفته‌تر است.

استاندار مرکزی عنوان کرد: ابلاغ رئیس جمهور در حوزه مبارزه با مواد مخدر را باید مورد توجه قرار دهیم چون علاوه بر دولت این موارد بخشنامه نظام است.

آقازاده افزود: در این حوزه همچنان به موضوع توجه به تشکل‌ها، خانواده‌ها و کارهای فرهنگی اعتقاد دارم، توجه به این موارد و تمرکز روی جوانان لازمه مبارزه با مواد مخدر است.

وی تصریح کرد: پرداختن به بحث کاهش بیکاری از دیگر مواردی است که می‌تواند در این حوزه موثر باشد.