استقلال ،تراکتور قاعده بدون استثنا

بامدادخبر – حساس ترین دیدار هفته یازدهم لیگ برتر بین استقلال و تراکتور، با برتری پرگل آبی پوشان به پایان رسید و تیم محمود فکری موفق شد با نتیجه ۳ بر یک از سد تیم قدرتمند تراکتور عبور کرده و دوباره به صدر جدول لیگ برتر صعود کند. به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر در […]

بامدادخبرحساس ترین دیدار هفته یازدهم لیگ برتر بین استقلال و تراکتور، با برتری پرگل آبی پوشان به پایان رسید و تیم محمود فکری موفق شد با نتیجه ۳ بر یک از سد تیم قدرتمند تراکتور عبور کرده و دوباره به صدر جدول لیگ برتر صعود کند.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر در این دیدار، استقلال از ابتدا با هر سه مهاجم خودش روانه میدان شد. تفکرات هجومی محمود فکری در نیمه دوم شهرآورد تهران که با شکست مواجه شد و این پرسپولیس بود که حملات پرتعدادی را روی دروازه مظاهری خلق کرد، در بازی با تراکتور، این بار از دقیقه صفر بازی و از ابتدا تکرار شد.

فکری برای این دیدار دست به یک قمار بزرگ زد. او در تبریز و مقابل تراکتوری که خط حمله زهرداری دارد، هر سه عنصر تهاجمی اش را از ابتدا روانه زمین مسابقه کرد. شیخ دیاباته در کنار ارسلان مطهری و مهدی قایدی برای آبی پوشان به میدان رفت و اتفاقا فکری از این کارش نیز نتیجه بزرگی کسب کرد.

شیخ دیاباته که برای اولین بار در این فصل از ابتدا در ترکیب استقلال به میدان رفته بود، دقیقه ۳۸ موفق شد از اشتباه مسعود شجاعی و خط دفاعی تراکتور نهایت استفاده را ببرد و توپ را از میان پاهای محمدرضا اخباری عبور داده و گل نخست تیمش و بازی را به ثمر برساند.

این گل، نخستین گل شیخ دیاباته در فصل جدید بود. اتفاقی تکراری که بازهم برای این مهاجم اهل مالی رخ داد. او که در تابستان ۹۸ و به همراه آندره آ استراماچونی به استقلال آمده بود، در ابتدای فصل گذشته با انتقادهای زیادی مواجه شد که با وجود صرف هزینه های زیاد برای او، دیاباته در امر گلزنی ناکام است.

اما شیخ استقلالی ها در هفته نهم لیگ نوزدهم بغضش را ترکاند و در شب شلوغ و مملو از تماشاگر یادگار امام، در حضور ۸۰ هزار نفر موفق به ثبت هت تریک شد تا استقلال با نتیجه شگفت انگیز ۴ بر ۲ از سد تبریزی های مدعی عبور کند و دیاباته نیز پایش به گلزنی در فوتبال ایران باز شد.

حالا و در این فصل نیز این اتفاق تکرار شد. شیخ در لیگ بیستم در امر گلزنی ناکام بود ولی بازهم او و تراکتور در تبریز به هم رسیدند و چه صحنه ای تکراری تر از به نمایش درآمدن پنجه های ببرمانند دیاباته این بار در استادیوم خالی از تماشاگر یادگار امام.

دیاباته که آن روزها در کنار مهدی قایدی راه افتاده بود و اولین گل او برای استقلال با پاس قایدی به تراکتور بود، امروز نیز با پاس فوق العاده باشوی کوچک در موقعیتی ایده آل قرار گرفت و با تیزهوشی تمام و ضربه ای چیپ، دروازه محمدرضا اخباری را برای بار دوم باز کرد تا استقلالی که پیش از آن توسط قایدی گل دوم را زده بود، با نتیجه ای باورنکردنی ۳ بر صفر از حریف تبریزی خود پیش بیفتد.

ظاهرا موتور زوج مخوف قایدی و دیاباته در لیگ بیستم باز هم در تبریز روشن شده است. زوجی که در فصل قبل برای استقلال بسیار فوق العاده کار کردند و روی هم رفته، ۲۵ گل در لیگ برای استقلال به ثمر رساندند و حالا امیدوارند به روزهای خوب فصل قبل بازگردند.

باید دید این اکران تکراری درخشش دیاباته و قایدی در تبریز باز هم زمینه سازی برای روزهای خوب این دو بازیکن در خط حمله استقلال خواهد بود و آنها می توانند در بازی های آینده به این درخشش خود ادامه دهند یا اتفاقی دیگر برای این تیم رخ خواهد داد؟

 مستندنگاری و حفاظت سد هخامنشی تنگ آسیاب