استان مرکزی در حوزه اشتغال جایگاه مطلوبی دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی با بیان اینکه حوزه اختیارات ستاد تسهیل استان مرکزی افزایش یابد گفت: استان مرکزی در حوزه اشتغال جایگاه مطلوبی دارد.

اراک، سعید فرخی شامگاه پنجشنبه در جلسه ستاد تسهیل استان مرکزی با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه اظهار داشت: بسیاری از موارد مطرح شده حتی با گذشت دوره یک ساله بازهم تکرار می شوند درحالی که بسیاری از این موارد مدت زمان بسیاری را به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: در جلساتی که با حضور وزیران و مدیران ارشد اقتصادی برگزار شده بود بارها به تغییر قوانین و مقررات اشاره داشته ایم زیرا مقوله قوانین از اقداماتی که باید در این شرایط به انجام برسد متفاوت است، متاسفانه سرعت تغییر قوانین و مقررات نسبت به تغییر و تحولات اقتصادی بسیار کند است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی تصریح کرد: در چندروز آینده استان مرکزی میزبان حضور وزیر رفاه به عنوان جانشین اقتصاد مقاومتی است که به این سبب پیشنهاد می دهیم تمامی مباحث جمع بندی و در نهایت پیشنهاد مشخصی تعیین شود که قابلیت طرح در جلسه اقتصاد مقاومتی و پیگیری در وزارتخانه های مربوطه را داشته باشد.

فرخی ادامه داد: در جلساتی که با وزیر اقتصاد داشته ایم معضلات مطرح شده را بازگو کرده ایم اما باید شرایطی فراهم شود تا بتوانیم تفاوت میان فردی که نمیخواهد مالیات بپردازد با فردی که نمی تواند مالیات بپردازد مشخص شود زیرا در شناسایی فردی که توان پرداخت مالیات ندارد می توانیم بکوشیم تا زمینه تقسیط و سایر کمک ها را برای فرد فراهم اوریم و کسی که به عمد مالیات نمی‌پردازد اعمال قانون شود و امیدوارم اختیار پیگیری این موارد را به ستاد تسهیل بدهند.

وی عنوان کرد: افزایش حوزه اختیارات ستاد تسهیل درخواستی است که در سفر رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه بیان شده است، اگر پیگیری های انجام شده در این حوزه موثر واقع نشوند باید مجموعه مسائل را در قالب یک بسته کامل برای معاون اول رئیس جمهور ارسال کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان مرکزی به همت صنعت گران و تولیدکنندگان در حوزه اشتغال جایگاه مطلوبی دارد و در مقیاس تعداد سرمایه گذار و افراد بیکار شده از کار نسبت به سایر استان ها وضعیت بدی نداریم، همچنین در بسیاری از مواقع همکاری مجموعه مالیات و تامین اجتماعی با تولیدکنندگان سبب اعتراض ارگان ارشد این دو مجموعه نسبت به عملکر آنها می شود اما با این شرایط همواره کمک خود را نسبت به تولیدکنندگان ادامه می دهند.

فرخی بیان کرد: هنگامی که مسئله ای در ستاد تسهیل به تصویب می رسد زیرمجموعه های این ستاد نمی توانند از اجرای ان سر باز زنند و به این سبب تامید داریم تا حوزه اختیارات ستاد تسهیل گسترش یابد.

وی افزود: متاسفانه درحال حاضر مجموعه تامین اجتماعی با معضلات بسیاری مواجه شده و اگر بخواهد در این شرایط بخشی از حقوق خود را ببخشد نیاز دارد تا منبعی این حقوق بخشیده شده را تامین کند، این تولید است که می تواند کشور را در مرز ایمنی و امنیت نگه دارد و افزایش دامنه اختیارات ستاد تسهیل می تواند بسیاری از این مباحث را مرتفع سازد و امیدواریم پیشنهاد گسترش دامنه اختیارات ستاد تسهیل در ستاد عالی اقتصادی به تصویب برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی عنوان کرد: از سال گذشته نگرانی داشتیم که دچار موج عظیم بیکاری نشویم و اینکه این اتفاق نیفتاد به سبب وجود رزمندگان عرصه اقتصادی در استان مرکزی بوده است، تلاشمان بر این است با ایجاد هماهنگی شرایط تولید را افزایش دهیم و بهبود ببخشیم.