استاندار فارس: دلسوزان نظام زمینه‌ مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند

استاندار فارس گفت: تمام دلسوزان کشور، مردم، نظام و انقلاب خواستار فراهم شدن شرایط و زمینه برای مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات دوم اسفند امسال هستند. عنایت‌الله رحیمی، روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز، با اشاره به سخنان رییس جمهوری در جمع استانداران سراسر کشور و تاکید وی برای لزوم […]

استاندار فارس گفت: تمام دلسوزان کشور، مردم، نظام و انقلاب خواستار فراهم شدن شرایط و زمینه برای مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات دوم اسفند امسال هستند.

عنایت‌الله رحیمی، روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز، با اشاره به سخنان رییس جمهوری در جمع استانداران سراسر کشور و تاکید وی برای لزوم توجه به همه سلایق و جریان‌های سیاسی در کشور گفت: رییس جمهوری به عنوان رییس قوه مجریه و شخص دوم کشور  وظیفه حراست از قانون اساسی را دارد و چنانچه در جایی اقدامی برخلاف روند قانونی مشاهده کند از اختیارات خود برای جلوگیری از انجام آن تخلف استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: تاکید اصلی دکتر روحانی در سخنان خود در نشست مذکور بر مشارکت هرچه بیشتر، شفافیت و قانونمند کردن انتخابات و فراهم شدن امکانات و شرایط به گونه‌ای که همه سلیقه‌ها بتوانند نمایندگان و کاندیداهای خود را رقابت انتخاباتی ببینند و به او رای دهند بود و قطعا تحقق این مهم به عنوان یک خواسته قانونی، درست و معقول، زمینه‌ساز مشارکت حداکثری مردم که خواسته رهبر معظم انقلاب و همه دلسوزان نظام خواهد شد.

او اظهار داشت: بنده به عنوان نماینده عالی دولت در استان فارس هم با هیات‌های نظارت، هم با هیات‌های اجرایی و هم با مقامات عالی کشور در ارتباط با روند تایید صلاحیت‌ها مذاکره و رایزنی کرده و پیگیری‌هایی داشته‌ام و امیداورم در مدت باقیمانده شاهد حضور نماینده و کاندیداهایی از تمام تفکرها و جریان‌های سیاسی در این رقابت انتخاباتی باشیم.

استاندار فارس اضافه کرد: ما به عنوان مجری انتخابات نهایت کوشش خود را برای برگزاری یک انتخابات قانونمند، شفاف و امن همراه با مشارکت حداکثری خواهیم کرد.

آسیب دیدگی ۹۰۰ واحد مسکونی روستایی در زلزله خان‌زنیان
استاندار فارس با اشاره به وارد آمدن آسیب به ۹۰۰ واحد مسکونی روستایی در نتیجه بروز زلزله اخیر در منطقه خان‌زنیان شهرستان شیراز گفت: از این تعداد حدود ۵۰۰ واحد نیازمند تعمیر و ۴۰۰ واحد نیازمند بازسازی هستند که لیست آنها تهیه و در اختیار سازمان برنامه و بودجه و ستاد مدیریت بحران کشور قرار گرفته که امیدواریم با تامین اعتبار این خسارت‌ها به سرعت جبران شود.

رحیمی گفت: ۵۳ روستای منطقه خان‌زنیان تحت تاثیر زمین‌لرزه اخیر واقع شد که از این میان به منازل مسکونی و بناهای چهار روستا خسارت‌های نسبی وارد شده است.

وی، با اشاره به اینکه استان فارس در زمینه مقاوم‌سازی مسکن شهری و روستایی استانی پیشرو است افزود: سازمان نظام مهندسی استان فارس در قالب رعایت مقررات ین ملی ساختمان از سازمان‌های برتر کشور است و سختگیری‌هایی که در این زمینه در این استان می‌شود بیش دیگر استان‌های کشور است.

او ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد ساختمان‌هایی که اصول فنی و مهندسی را رعایت کرده بودند در جریان زمین‌لرزه خان‌زنیان دچار خسارت و آسیب نشدند و عمده واحدهای آسیب دیده نیز واحدهای عمدتا قدیمی بوده که در ساخت آنها اصول مهندسی رعایت نشده است.

اجرای سد تنگ سرخ منوط به نظر کارشناسان
استاندار فارس، در خصوص روند اجرای سد تنگ سرخ شیراز هم گفت: این پروژه هم‌اینک در دست مطالعه و رایزنی بین محیط زیست، دانشگاه شیراز و سازمان آب منطقه‌ای است و اجرای آن زمانی ادامه پیدا خواهد کرد که یقین پیدا کنیم از نظر زیست‌محیطی و خطرسازی برای شهر شیراز هیچ تهدیدی محسوب نمی‌شود.

رحیمی اضافه کرد: قططعا زمانی که متخصصان اعلام کنند که این پروژه فاقد مشکل است روند اجرای آن پیدا خواهد کرد.

ارسال ۶۰۰ تخلف انتخاباتی به مراجع ذی‌ربط
استاندار فارس، با اشاره به ارسال ۶۰۰ تخلف انتخاباتی به مراجع ذی‌ربط گفت: عمده این تخلفات مربوط به تبلیغات زودهنگام بوده که به مراجع مربوطه ارسال شده است.

رحیمی افزود: مواردی از تخلف مدیران، شهرداران و دهیاران نیز اگر بوده و گزارش شده به مرجع قضایی انتقال یافته است.
استاندار فارس، در خصوص سفر آتی رییس جمهوری به این استان هم گفت: این سفر به قوت خود باقی است و انجام آن لغو نشده اما با تاخیر انجام خواهد شد و امیدواریم بتوانیم از این سفر در استان بهره لازم را ببریم.