شهرک صنعتی غیردولتی شیراز کلنگ زنی شد

استاندار: روند صنعتی شدن فارس شتاب می گیرد

بامدادخبر– شهرک صنعتی غیردولتی شیراز با حضور استاندارفارس کلنگ زنی شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  ، دکتر عنایت الله رحیمی درمراسم کلنگ زنی اولین شهرک صنعتی غیردولتی شیراز با بیان این که بسیاری از متقاضیان سرمایه گذارای در این استان به دلیل بروکراسی و محدودیت های مختلف، در سایر مناطق کشور سرمایه […]

بامدادخبرشهرک صنعتی غیردولتی شیراز با حضور استاندارفارس کلنگ زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  ، دکتر عنایت الله رحیمی درمراسم کلنگ زنی اولین شهرک صنعتی غیردولتی شیراز با بیان این که بسیاری از متقاضیان سرمایه گذارای در این استان به دلیل بروکراسی و محدودیت های مختلف، در سایر مناطق کشور سرمایه گذاری می کردند، اظهارداشت: برای رفع این مشکل هدف گذاری مشخصی شد و به منظور کاهش محدودیت ها، ایجاد شهرک های صنعتی غیردولتی در دستور کار قرار گرفت.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که یکی از مشکلات اساسی تحصیل اراضی بود و هفت شهرک صنعتی خصوصی قبلا مجوز دریافت کرده بودند، اظهارداشت: شهرک صنعتی غیردولتی شیراز، هشتمین شهرک خصوصی است و رویکرد مدیریت استان این است که به منظور فاصله گرفتن از ضوابط و مقررات شرکت شهرک های صنعتی و اتخاذ تصمیمات سریع تر به دست بخش خصوصی که چابک تر است این شهرک صنعتی راه اندازی شود.
وی ادامه داد: تاکنون پنج تفاهم با مبلغ حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان برای صنایع مختلف مانند تیتانیوم و انژکتور صورت گرفته است که امیدواریم سریع تر تصمیم گیری و عملیاتی شوند.
استاندارفارس با بیان این که امروزه زیرساخت هایی مانند برق و آب در تابستان و گاز در زمستان، صنعت گران ما را آزار می دهد، گفت: برای تامین زیرساخت ها در شهرک غیردولتی شیراز تدابیری اندیشیده شده است؛ برای تولید برق در مجاورت لوله فشار قوی مجوز چند مولد CHP صادر می شود و با حدود ۴۰ مگاوات برق این شهرک تامین خواهد شد و آب نیز با تدابیر مختلف تامین می شود و مدیران این شهرک از هم اکنون مذاکرات برای خرید بخشی از پساب تصفیه خانه دوم شیراز را برای تامین آب مورد نیاز شهرک آغاز کنند.
دکتر رحیمی با ابراز امیدواری در خصوص شتاب گرفتن توسعه صنعتی فارس با حضور افراد اقتصادی، افزود: برای تامین زیرساخت های حمل و نقل زمینی، هوایی و ریلی و همچنین تولید انرژی مورد نیاز باید بخش خصوصی را بیش از گذشته فعال کرد و مشارکت داد.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس ادامه داد: امیدواریم دولت از محدودیت های قانون گذار در برنامه ششم توسعه رها شود و بتواند در تولید انرژی سرمایه گذاری کند؛ همچنین دولت می تواند با پرداخت به موقع پول توسط بخش خصوصی، این بخش را تشویق به سرمایه گذاری بیشتر در تولید انرژی کند.
وی با بیان این که هم اکنون چهار نیروگاه بزرگ در خنج، ارسنجان، اقلید و غدیر لامرد از گذشته مجوز دریافت کرده اند، گفت: در بخش انرژی های نوین هم ظرفیت های خیلی خوبی داریم و همه دست اندرکاران باید با نگاه باز با این موضوع برخورد کنند تا شرایط برای مشارکت و حضور بخش خصوصی بیش از گذشته فراهم شود.
استاندارفارس با اشاره به این که شهرک صنعتی غیردولتی شیراز در زمینی به مساحت ۳۵۰ هکتار که امروز کلنگ زنی می شود، افزود: امیدواریم این شهرک که ظرفیت استقرار ۴۲۰ واحد صنعتی و بر اساس برآوردهای مقدماتی امکان ایجاد حدود ۲۰ هزار شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم را دارد به سرعت فعال و تکمیل شود و شهرک های دیگر مانند بیضا و سروستان نیز به سرعت زیرساخت هایشان تکمیل و فعال شوند.