آیین‌های پاسداشت شهدا کلید حفظ فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است

اراک  استاندار مرکزی گفت: برگزاری آیین‌های بزرگداشت شهدا کلید حفظ و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است. به گزارش ایرنا، سید«علی آقازاده » شامگاه دوشنبه در آیین “حماسه فرزندان روح الله” (روایت رهایی) که جنب پادگان امام علی (ع) سپاه روح الله استان مرکزی برگزار شد، افزود: برگزاری آیین بزرگداشت شهدا و این نمایش […]

اراک  استاندار مرکزی گفت: برگزاری آیین‌های بزرگداشت شهدا کلید حفظ و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

به گزارش ایرنا، سید«علی آقازاده » شامگاه دوشنبه در آیین “حماسه فرزندان روح الله” (روایت رهایی) که جنب پادگان امام علی (ع) سپاه روح الله استان مرکزی برگزار شد، افزود: برگزاری آیین بزرگداشت شهدا و این نمایش ها از جمله عوامل مهم و تاثیرگذار برای آشنایی هرچه بیشتر مردم و به خصوص نسل جوان جامعه با رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان اسلام در طول انقلاب و دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: برگزاری این نمایش ها نقش مهمی در الگوسازی و مقابله با توطئه های فرهنگی و نرم دشمنان ایران اسلامی در جامعه دارد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: مردم ایران اسلامی در طول چهل سال گذشته پشتیبان امام راحل(ره) و رهبر معظم بوده و در تمامی صحنه های انقلاب و جنگ تحمیلی حضور فعال داشته و تمامی توطئه های دشمنان را نقش بر آب کرده اند.

آقازاده گفت: مردم کشور در گام دوم انقلاب نیز با پشتیبانی از رهبر معظم انقلاب بر تمامی توطئه ها و دشمنی های دشمنان اسلام پیروز شده و به پیروزی های بزرگ در دنیا و جهان دست می یابند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این آیین گفت:  نمایش حماسه فرزندان روح الله از جمله فعالیت های اساسی ذیل کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان است که از امشب به مدت ۱۰ شب در جنب پادگان امام علی(ع) سپاه روح الله استان برگزار می شود.

سردار «محسن کریمی » افزود:  نمایش حماسه فرزندان روح الله قطعه ای از تاریخ ایران اسلامی است که از دوران امیرکبیر آغاز و تا مدافعان حرم ادامه می یابد.

وی ادامه داد: در این نمایش تلاش شده است با بهره گیری از هنر، مقاطع مهم تاریخ برای مردم بازگو شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی استکبار ستیزی، مقاومت، ایثار، گذشت، خودباوری و اعتماد به نفس را از جمله مهمترین پیام های این برنامه فرهنگی عنوان کرد.

سردار کریمی خاطرنشان کرد: در راستای تسهیل در عبور و مرور و حضور مردم در محل این آیین، ۱۲ نقطه از شهرستان اراک با همکاری شهرداری برای انتقال علاقه مندان به این محل برنامه ریزی شده است.

استان مرکزی ۶۲۰۰ شهید والامقام در اسلام و قرآن اهدا کرده است.