آغاز برداشت گندم در شیراز

بامداد خبر:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از آغاز برداشت محصول گندم از سطح ۶۴٠٠ هکتار از مزارع آبی این شهرستان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، ذبیح اله سیروسی با بیان اینکه سطح زیر کشت گندم آبی در شهرستان شیراز ٧۵٠٠ هکتار بوده است، گفت: با وجود سرما و خشکسالی در سال […]

بامداد خبر:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از آغاز برداشت محصول گندم از سطح ۶۴٠٠ هکتار از مزارع آبی این شهرستان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر، ذبیح اله سیروسی با بیان اینکه سطح زیر کشت گندم آبی در شهرستان شیراز ٧۵٠٠ هکتار بوده است، گفت: با وجود سرما و خشکسالی در سال زراعی جاری قریب به ١١٠٠ هکتار از این سطوح به محصول دهی نرسید.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه کار برداشت در مزارع گندم آبی و دیم هم اکنون با ٢۵ دستگاه کمباین و ۴ اکیپ دنبال می شود، اظهار کرد: در سال زراعی جاری ٢٧٧٣٠ هکتار از اراضی این شهرستان نیز به کشت گندم دیم اختصاص داشته است که تنها ۵۶٠٠ هکتار از آن قابل برداشت است.

سیروسی با بیان اینکه میزان تولید و عملکرد کل بعد از برداشت کامل اعلام می شود افزود:
تا کنون برداشت از سطح ٢٨۵ هکتار گندم آبی و ٣٠ هکتار گندم دیم میزان ٨۶٧ تن محصول برداشت شده است و تا به امروز ٣ مرکز خرید تعاونی روستایی در سه منطقه ارژن سیاخ دارنگون و داریون و ٧ کارخانه آرد به انضمام مراکز حمل مستیم خرید اداره غله در حومه شهرستان آماده ارائه خدمات هستند.