آتش سوزی ارتفاعات جنگلی شهرستان فیروزآباد سه قربانی گرفت

بامدادخبر– سه نفر از حامیان طبیعت در جریان اجرای عملیات اطفای حریق در اراضی جنگلی تنگه هایقر شهرستان فیروزآباد جان خود را از دست دادند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  سه نفر از حامیان طبیعت در جریان اجرای عملیات اطفای حریق در اراضی جنگلی تنگه هایقر شهرستان فیروزآباد جان خود را از دست […]

بامدادخبرسه نفر از حامیان طبیعت در جریان اجرای عملیات اطفای حریق در اراضی جنگلی تنگه هایقر شهرستان فیروزآباد جان خود را از دست دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  سه نفر از حامیان طبیعت در جریان اجرای عملیات اطفای حریق در اراضی جنگلی تنگه هایقر شهرستان فیروزآباد جان خود را از دست دادند.
عبدالحسن صمدنژاد مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اعلام این خبر گفت: آتش سوزی منطقه هایقر شهرستان فیروزآباد منجر به کشته شدن سه نفر از حامیان مظلوم و بی دفاع طبیعت این منطقه شد.
وی با ابراز تاسف از این فاجعه دردناک افزود: متاسفانه سه نفر از طبیعت دوستان منطقه که برای کمک و امدادرسانی در منطقه حضور یافته بودند به دلیل قرار گرفتن درمسیر جریان باد و محاصره آتش جان خود را از دست دادند.
صمدنژاد ادامه داد: یک مصدوم نیز توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شد.
وی با اشاره به تلاش‌ نیروهای منابع طبیعی ،مردمی و سایر نیروهای امدادی جهت مهار این حریق گفت: نیروهای عملیاتی هنوز موفق به کنترل این آتش سوزی در برخی از مناطق درگیر حریق دراین منطقه نشده اند.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در تشریح آخرین وضع عملیات اطفاء حریق دراین منطقه اظهار کرد: هم‌اینک نیروهای مردمی، اداری، بسیج، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و هلال احمر جهت انجام عملیات اطفای حریق کامل و پایش در منطقه حضور دارند.
وی با اشاره به اعزام سه فروند بالگرد از سوی ارتش، هلال احمر و اورژانس به این منطقه خاطرنشان کرد: با پیگیری های انجام گرفته با استاندار فارس نیروهای امدادی از شهرستان‌های پاسارگاد، نی ریز، اقلید، شیراز، سروستان،سپیدان فراشبند،کوار، کازرون، قیر و کارزین  و ارسنجان جهت امدادرسانی و مهار کامل این حریق وارد منطقه شده اند.
وی افزود:علت وقوع این آتش سوزی و میزان خسارت‌های احتمالی آن نیز پس از بررسی های لازم متعاقبا اعلام خواهد شد.