درخواست رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مردم فارس:

چهارشنبه امسال را همانند پارسال با کمترین حادثه سپری کنند

بامدادخبر – رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از مردم فارس درخواست کرد، چهارشنبه امسال را همانند پارسال با کمترین حادثه سپری کنند. به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  ، دکتر «مهرزاد لطفی» در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ اظهار کرد: با توجه نزدیک بودن شب چهارشنبه آخر سال، […]

بامدادخبررییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از مردم فارس درخواست کرد، چهارشنبه امسال را همانند پارسال با کمترین حادثه سپری کنند.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  ، دکتر «مهرزاد لطفی» در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ اظهار کرد: با توجه نزدیک بودن شب چهارشنبه آخر سال، برخی افراد بدون در نظر گرفتن خطرات و بحران کروناویروس، برای برگزاری این مراسم پافشاری می کنند، اما بیشتر خانواده ها با آگاهی کامل از انتقال کروناویروس، برگزاری مراسم شب چهارشنبه آخر سال را لغو می کنند.

او توصیه کرد: ضرورت دارد خانواده ها با آگاهی بخشی فرزندان خود، از آسیب های احتمالی ناشی از سوختگی مواد آتش زا جلوگیری کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به دورهمی های خانوادگی به عنوان عامل موثر در انتشار بیماری کووید۱۹ تاکید کرد: دورهمی های خانوادگی در چهارشنبه آخر سال، باعث گسترش کروناویروس و افزایش موارد ابتلا به این بیماری می شود که لازم است برپایی این دورهمی ها را به سال آینده و پس از انجام واکسیناسیون عمومی موکول کرد.

دکتر لطفی بر مشارکت بیشتر مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس تاکید کرد و گفت: یکی از نقاط موثر در کاهش موارد ابتلا به کروناویروس و پیشگیری از این ویروس منحوس، مشارکت، همراهی و همدلی مردم با مجموعه سلامت است.

رییس دانشگاه عامل موثر در انتشار بیماری کووید۱۹ را دورهمی های خانوادگی عنوان کرد و ادامه داد: طبق بررسی های انجام شده، دورهمی های خانوادگی در برخی از شهرستان ها، بیشترین عامل در افزایش موارد ابتلا به کروناویروس است.

رییس دانشگاه همچنین در این نشست وضعیت آمار مبتلایان به کروناویروس و جانباختگان این بیماری در شیراز و استان، روند انجام تست های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹، همچنین اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

او بر افزایش تست های تشخیصی کروناویروس در آزمایشگاه های سطح استان تاکید کرد و این امر را راهکاری اثربخش در بیماریابی سریع، قرنطینه افراد مشکوک و مبتلا و قطع زنجیره انتقال دانست.

دکتر لطفی همچنین از مرحله سوم واکسیناسیون علیه کروناویروس به گروه های هدف خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا با واکسیناسیون عمومی بتوان از انتشار گسترده این ویروس منحوس جلوگیری کرد.

رییس دانشگاه همچنین در این نشست، لوح تقدیر استاندار فارس را به دکتر «عبدالرسول همتی» معاون بهداشت دانشگاه به پاس تلاش در جبهه سلامت علیه کروناویروس اهدا کرد.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز توضیحاتی در خصوص حوزه های مختلف مانند فعالیت مراکز ۱۶ ساعته درمان سرپایی کرونا، عملکرد طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی»، وضعیت بیماران بستری کووید۱۹، اقدامات کارگروه های مختلف و پیگیری مصوبات ستاد، درصد اشغال تخت های عادی و ویژه، وضعیت ابتلا در شهرستان های استان و انجام تست های کروناویروس، توزیع واکسیناسیون به گروه های هدف، ارائه کردند.

پرهیز از برگزاری دورهمی های خانوادگی و تجمعات در ایام کرونا