پیشتازی فارس در ثبت داده های واکسیناسیون کرونا در سامانه های آماری

بامدادخبر– در دویست و هفتاد و هفتمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس، ثبت داده های مربوط به واکسیناسیون کرونا در سامانه های آماری، مورد تاکید قرار گرفت. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  ، رئیس دانشگاه در نشست امروز با بیان اینکه از ابتدای آغاز اپیدمی کرونا تا کنون، فارس در ثبت داده های […]

بامدادخبردر دویست و هفتاد و هفتمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس، ثبت داده های مربوط به واکسیناسیون کرونا در سامانه های آماری، مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر  ، رئیس دانشگاه در نشست امروز با بیان اینکه از ابتدای آغاز اپیدمی کرونا تا کنون، فارس در ثبت داده های مربوط به این بیماری، در بستر سامانه های اطلاعاتی پیشتاز بوده است، گفت: داده های ثبت شده در این سامانه ها طی یک سال اخیر، در مدیریت بهتر بیماری بسیار کارآمد بوده و توانسته مجموعه مدیریتی سلامت فارس را برای تصمیم گیری در این شرایط بحرانی یاری رساند.

دکتر «مهرزاد لطفی» ادامه داد: واکسیناسیون کرونا نیز در شرایط حاضر، یکی از اولویت های مهم نظام سلامت کشور و ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا محسوب می شود که لازم است تدابیر لازم برای اجرای موفق آن اندیشیده شود.

او با تاکید بر رعایت دو اصل دقت و سرعت در ادامه واکسیناسیون کرونا در استان، پیش بینی بستر آماری برای ثبت صحیح داده های مربوط به افراد دریافت کننده و عوارض احتمالی را در دستور کار اعضای این ستاد قرار داد.

رئیس دانشگاه همچنین با پیگیری میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته و بستری بیماران در بخش های عادی و ویژه، نسبت به خطر اوج گیری دوباره بیماری در استان، هشدار داد.

دکتر لطفی با اشاره به نزدیک بودن تعطیلات نوروزی، از اعضای ستاد خواست تا تدابیر لازم برای آمادگی مراکز ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در استان پیش بینی شده و برآورد فعالیت دو ستاد سلامت نوروز ۱۴۰۰ و ستاد دانشگاهی کرونا، ارائه خدمات مطلوب به مردم استان باشد.

پیگیری روند نمونه گیری های تشخیصی، علت های جان باختن بیماران طی ۴۸ ساعت گذشته، وضعیت بستری بیماران در بخش های عادی و ویژه، دیگر محورهای مورد بررسی رئیس دانشگاه در نشست امروز بود.

دکتر «عبدالرسول همتی» معاون بهداشت دانشگاه نیز در این نشست، گزارشی پیرامون نحوه توزیع و انجام واکسیناسیون در استان ارائه داده و دستورات لازم در خصوص بهبود این روند، از سوی رئیس دانشگاه صادر شد.

دکتر «اورنگ ایلامی» معاون درمان دانشگاه نیز ضمن اعلام آخرین وضعیت پذیرش و بستری بیماران کووید ۱۹ در بخش های عادی و ویژه بیمارستان های استان؛ گزارش نحوه واکسیناسیون در حوزه درمان استان را اعلام کرد.

ارائه گزارشی از وبینار سالانه اپیدمیولوژیک کرونا از سوی دکتر «علیرضا میراحمدی زاده» رئیس کمیته علمی اپیدمیولوژیک کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از دیگر بخش های این نشست بود.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز آخرین اقدامات صورت گرفته برای اجرای مصوبات نشست های پیشین این ستاد را اعلام کردند.