ضرورت پایبندی به پروتکل های بهداشتی پس از دریافت واکسن کرونا؛ تا زمان اعلام پایان قطعی کرونا در کشور

بامدادخبر –مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ضمن اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس، با اشاره به آغاز اجرای واکسیناسیون سراسری در گروه سالمندان بالای هشتاد سال، تاکید کرد: در سالمندان با وجود دریافت واکسن، درصد پایینی احتمال ابتلا وجود دارد و رعایت نکات پیشگیرانه را باید جدی گرفت. […]

بامدادخبرمدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ضمن اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس، با اشاره به آغاز اجرای واکسیناسیون سراسری در گروه سالمندان بالای هشتاد سال، تاکید کرد: در سالمندان با وجود دریافت واکسن، درصد پایینی احتمال ابتلا وجود دارد و رعایت نکات پیشگیرانه را باید جدی گرفت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ، دکتر «سید روح اله حسینی» با حضور در استودیو سلامت فارس و اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۸۳۸ هزار و ۱۳۵ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۴۲ هزار و ۵۴۵ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۹۴ هزار و ۸۳۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۳ هزار و ۵۳۰ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۵۶ هزار و ۷۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز دو هزار و ۵۹ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۳۱۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
جان باختن ۲۷ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته
دکتر حسینی در ادامه با اعلام جان باختن ۲۷ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را چهار هزار و ۶۷ مورد اعلام کرد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه همچنین از بهبودی ۲۲۹ هزار و ۹۶ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
دکتر حسینی با اشاره به اجرای واکسیناسیون در سراسر کشور، اظهار کرد: استان فارس در اجرای واکسیناسیون علیه کرونا نیز همچون دیگر عرصه های مدیریت این بحران، در کشور پیشتاز است و تعداد قابل ملاحظه ای از گروه های هدف در استان فارس واکسن را دریافت کرده یا در حال دریافت واکسن هستند.
این مقام مسوول در دانشگاه اعلام کرد: نوبت و زمان تزریق واکسن برای به شیوه غیر حضوری به صورت تدریجی به گروه های هدف اعلام و اطلاع رسانی می شود که در چه ساعتی به چه مکانی برای دریافت واکسن خود مراجعه کنند.
هیچ مراجعه حضوری به درب منازل برای نام نویسی واکسن وجود ندارد!
او تاکید کرد: در حال حاضر هیچ مراجعه حضوری به درب منازل از مجموعه سلامت برای نام نویسی یا تزریق واکسن وجود ندارد و هرگونه برنامه در این رابطه، به کمک صدا و سیما یا سایر رسانه های رسمی به هم استانی ها اعلام می شود.
دکتر حسینی با بیان اینکه تزریق واکسن به معنی ایمنی نهایی نیست، یادآور شد: دریافت کنندگان واکسن نیز لازم است تا زمانی که مجموعه وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا پایان کرونا را اعلام کند، همچنان نکات بهداشتی پیشگیرانه را رعایت کنند.

بهار سلامت برای ۱۰۰۰ پاکبانان شیرازی با تزریق واکسن کرونا