سرمایه‌گذاری صنعتی در استان مرکزی ۳۰ درصد افزایش یافته است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: سرمایه‌گذاری صنعتی این استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل، ۳۰ درصد افزایش یافته است. ” سعید فرخی” روز سه‌شنبه در نشست دبیرخانه شوراهای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و مدیران کل استانداری‌های استان‌های تهران، اصفهان، قزوین، لرستان، قم، همدان و مرکزی در سالن جلسات اتاق […]

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: سرمایه‌گذاری صنعتی این استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل، ۳۰ درصد افزایش یافته است.

” سعید فرخی” روز سه‌شنبه در نشست دبیرخانه شوراهای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و مدیران کل استانداری‌های استان‌های تهران، اصفهان، قزوین، لرستان، قم، همدان و مرکزی در سالن جلسات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی در اراک افزود: استان مرکزی با وجود مشکلات اقتصادی در حوزه کسب و کار از جایگاه خوبی برخوردار است.

وی بیان کرد: حقوق‌های معوق کارگران این استان نسبت به سال قبل از کاهش ۴۰ درصدی برخوردار است و با وجود حدود سه هزار واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ، مشکلات سه واحد صنعتی استان مرکزی در سطح ملی پیگیری می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۵۸۷ جواز تاسیس با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۸۵ هزار میلیارد ریال در استان مرکزی صادر شده است.

فرخی تصریح کرد: پیش‌بینی اشتغال این جوازها، ۱۵ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی است.

وی گفت: ۲۵۱ فقره پروانه بهره‌برداری با میزان ۱۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال ۲ هزار و ۴۵۲ شغل نیز در سال جاری در استان مرکزی صادر شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی افزود: برگزاری این نشست در راستای اشتراک و انتقال تجارب و تعامل بیشتر دبیرخانه‌های شورای گفت‌وگوی هفت استان کشور است و برخی تجارب و پیشنهادات می‌تواند گره‌گشای مشکلات بزرگ باشد.

فرخی تصریح کرد: گفتمان بخش خصوصی و دولتی یکی از راهکارهای مناسب برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی است.

وی عنوان کرد: نشست گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولتی در استان مرکزی با نگاه ویژه دنبال می‌شود و تاکنون ۹ نشست در سال جاری در این خصوص برگزار شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی ادامه داد: کارشناسی‌های لازم بر روی موارد مطرح شده در این نشست‌ها انجام و سپس در نشست اصلی تصمیم‌گیری می‌شود.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی نیز در ادامه  این نشست گفت: دبیر شورای گفت‌وگو بر اساس قانون بهبود فضای کسب و کار شکل گرفته و این دبیرخانه نقش موثری در رفع مشکلات بخش خصوصی دارد.

«منوچهر توسطی» افزود: این دبیرخانه از قدرت اجرایی و تصمیم‌گیری بالایی برخوردار است و همه تلاش خود را برای بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید به کار گرفته است.
وی بیان کرد: شورای گفت‌وگو بخش خصوصی و دولتی استان مرکزی در ۲ سال گذشته به جایگاه خوبی رسیده و رتبه آن از ۲۳ به ۱۰ رسیده است.
مسوول دبیرخانه شورای گفت‌وگو بخش دولتی و خصوصی استان مرکزی در این نشست گفت: یکی از چالش‌های مهم دبیرخانه‌های گفت‌وگو بخش خصوصی و دولتی پیگیری مصوبات ملی است که برگزاری این نشست نقش موثری پیگیری سریع این مصوبات دارد.

“«بهنام آزادی» افزود: دبیرخانه شورای گفت‌وگو بخش خصوصی و دولتی استان مرکزی با اقدام‌های مختلف عملکرد خوبی را در ۲ سال گذشته رقم زده است.
رییس گروه بازرگانی، صنایع و معادن معاونت امور اقتصادی استانداری مرکزی در این نشست گفت: این استان پایتخت صنعت ایران است و با نرخ ۳۴ درصدی مشارکت اقتصادی، جزو استان‌های برتر است.

«مجتبی اناری» افزود: ۵۰ درصد انرژی برق و ۶۰ درصد آلومینیوم ایران در استان مرکزی تامین و تولید می‌شود.
وی بیان کرد: بر اساس آخرین پایش‌ها استان مرکزی در پاییز امسال رتبه چهارم حوزه کسب و کار را داراست و نرخ بیکاری این استان هشت و چهار دهم درصد است.
رییس گروه بازرگانی، صنایع و معادن معاونت امور اقتصادی استانداری مرکزی ادامه داد: ۹۰ درصد درآمدهای این استان در سال جاری محقق شده است.
در پایان این نشست، تفاهم‌نامه چهارجانبه بین دبیرخانه شورای گفت‌وگو بخش خصوصی و دولتی استان‌های قم، همدان، لرستان و مرکزی به منظور همکاری بیشتر و بهره‌مندی از بخش‌های مختلف آموزش، بین‌الملل منعقد شد.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.