با حضورابراهیم عزیزی، رییس مجمع نمایندگان فارس در سازمان تامین اجتماعی در نخستین روز کاری سال 1400 مطرح شد؛

 دولت نگاه قلکی به تامین اجتماعی را کنار بگذارد

بامدادخبر  – رییس مجمع نمایندگان استان فارس با انتقاد از نگاه قلکی دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت: تصدی گری دولت بر سازمان تا پایین ترین سطح رسوخ کرده است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ابراهیم عزیزی در نخستین روز کاری سال ۱۴۰۰با حضور در سازمان تامین اجتماعی و در جمع مدیران این سازمان […]

بامدادخبر  – رییس مجمع نمایندگان استان فارس با انتقاد از نگاه قلکی دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت: تصدی گری دولت بر سازمان تا پایین ترین سطح رسوخ کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بامداد خبر ابراهیم عزیزی در نخستین روز کاری سال ۱۴۰۰با حضور در سازمان تامین اجتماعی و در جمع مدیران این سازمان اظهار داشت: حضور ما در نخستین روزهای سال ۱۴۰۰در سازمان تامین اجتماعی حاوی این پیام مهم است که در سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی از تولید باید همگی از قشر زحمتکش کارگران به عنوان عناصر اصلی تولید حمایت جدی به عمل آوریم.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس رونق تولید را در سایه حل مشکلات سازمان هایی چون تامین اجتماعی دانست و گفت: سازمان تامین اجتماعی به نوعی در خط مقدم رونق تولید قرار گرفته است.

او با انتقاد از نگاه قلکی دولت به سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: نوع نگاه غلط دولت ها به سازمان یک مشکل جدی است و تا دولت ها این سازمان را در جایگاه قانونی خود نبینند، مشکلات همچنان پابرجا خواهد بود.

عزیزی ادامه داد: بنا بود از ابتدا سازمان تامین اجتماعی غیردولتی اداره شود اما امروز تصدی گری دولت تا پایین ترین سطح سازمان قابل مشاهده است و این یک مشکل بزرگ می باشد.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس سازمان تامین اجتماعی را متعلق به کارگران دانست و گفت: تا زمانی که دولت نگاه قلکی خود را به سازمان تامین اجتماعی عوض نکند، معجونی از گرفتاری ها متوجه این سازمان خواهد بود.

او با اشاره به نگاه جدی مجلس به حل مشکلات جامعه کارگری گفت: مجلس در این راستا ۸۹هزار میلیارد تومان جهت همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مصوب کرد یعنی رقمی که حتی مسوولان سازمان نیز انتظار آن را نداشتند.

این نماینده مجلس همچنین خواستار مدیریت اموال و امکانات سازمان تامین اجتماعی توسط خود سازمان شد و گفت: ما نسبت به مدیریت این اموال توسط نهادهای دیگر نقد داریم.

عزیزی افزود: دلیلی ندارد یک مجموعه متعلق به سازمان را به فرد یا افرادی واگذار کنیم و پس از آن سازمان را با بدهی های فراوان تنها بگذاریم.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس با اشاره به بدهکاری دولت به سازمان تامین اجتماعی نیز گفت: دولت نباید از پرداخت بدهی خود به این سازمان طفره برود.

او همچنین خواستار ارائه خدمات بهتر به بیمه شدگان شد و افزود: این دیدگاه وجود دارد که بیمه پول را نقدی می گیرد اما در ارائه خدمات نسیه برخورد می کند لذا باید خدمات سازمان به ویژه در بحث درمان به روز بوده و موجب رضایت مندی مردم شود.

رییس مجمع نمایندگان فارس از حضور بیشتر شستا در فارس نیز گفت و افزود: در دیدار با مسوولان شستا توافق شد شستا سرمایه گذاری بیشتری در فارس داشته باشد.

عزیزی همچنین از راه اندازی شعبه تامین اجتماعی در شهر صدرا و درمانگاه این سازمان در زرقان نیز خبر داد و گفت: به فضل خدا این دو مورد مهم نیز با توجه به نیاز دو شهر یاد شده ایجاد خواهد شد.

در ابتدای این نشست کشاورز مدیر کل تامین اجتماعی استان فارس نیز گزارشی از اقدامات انجام شده و مشکلات و موانع موجود در این سازمان را مطرح کرد.

اختصاص شش هزار میلیارد تومان خط اعتباری ویژه به واحدهای تولیدی فارس